پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تردید کارگزاران بازار نفتی و سرمایه‌گذاران درباره گرایش بازار بعد از انتشار میزان ذخایر نفتی راهبردی آمریکا توسط وزارت انرژی این کشور باعث شد بهای نفت در بازار معاملات نفتی روز پنجشنبه پ۵ اسفند اروپا، لندن، افزایش یابد.

Brent Crude

به گزارش رویترز از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می شود، برای تحویل در ماه آوریل با 19 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 107 دلار و 95 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، درمعاملات الکترونیکی(اینترنتی) بازار نفتی نیویورک، نایمکس،که پیش از آغاز رسمی معاملات این بازار انجام می گیردبرای تحویل در ماه آوریل با 16 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 101 دلار و 29 سنت رسید.

کارشناسان بنگاه پژوهش‌های اقتصادی و خدمات مالی اینوستتک در این باره می‌گویند با توجه به اینکه کارگزاران و به طور کلی بازار در تلاش برای یافتن سمت و سوی جدید قیمت ها بعد از کاهش قیمت نفت در معاملات کاری دو روز گذشته هستند، بهای هر بشکه نفت برنت حدود 108 دلار است.

فروکش بحران بین اوکراین و روسیه باعث شد تا قیمت نفت در بازار جهانی به طور قابل توجهی افت پیدا کند. این کارشناسان می گویند پیش بینی اینکه تقاضای نفت در آمریکا کاهش یابد نیز در کاهش بهای نفت در معاملات روزهای گذشته نقش داشته است.
در سایه افزایش تنش های بین اوکراین و روسیه بهای نفت برنت در پایان معاملات روز دوشنبه این هفته حتی به هر بشکه 112 دلار و 39 سنت نیز رسید.بهای هر بشکه نفت شاخص نیویورک نیز به 107 دلار و 55 سنت رسید.

از سوی دیگر؛ افزایش ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در هفته ای که گذشت که برای هفتمین هفته پی در پی است که روند افزایش آن ادامه دارد در کاهش قیمت نفت در بازار نیویورک تاثیر گذار بوده است. میزان ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته یک میلیون و 400 هزار بشکه افزایش یافت و این در حالی بود که کارشناسان رقم یک میلیون و یکصد هزار بشکه را برای میزان افزایش این شاخص در این هفته پیش بینی کرده بودند. افزایش ذخایر نفت در آمریکا حاکی از آن است که میزان تقاضای این کشور برای نفت به طور طبیعی کاهش خواهد یافت.

کد خبر 252168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز