همشهری آنلاین: بهای نفت در بازار معاملات نفتی اروپا، لندن، در پی افزایش عرضه نفت در بازار جهانی و افزایش ذخیره سازی هفتگی نفت در آمریکا کاهش یافت.

بهای نفت در بازار معاملات نفتی لندن در حالی در اواسط معاملات نفتی امروز کاهش یافت که صادرات نفت لیبی روند کاهش را در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت استفاده می شود، برای تحویل در ماه دسامبر با 19 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز گذشته به 109 دلار و 67 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، درمعاملات الکترونیکی (اینترنتی) بازار نفتی نیویورک، نایمکس که پیش از آغاز رسمی معاملات این بازار انجام می گیرد برای تحویل در دسامبر با 15 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 96 دلار و 92 سنت رسید.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران بانک بین المللی و خدمات مالی کومرتس‌بانک Commerzbank که اطلاعات و تحلیل‌های لازم را نیز در خصوص مسائل نفتی ارائه می‌کند، بازار معاملات نفتی لندن و نیویورک از افزایش جهانی نفت و افزایش ذخیره سازی نفت که به طور هفتگی در آمریکا انجام می گیرد متاثر شده است.هفته گذشته میزان ذخیره سازی نفت در آمریکا برای ششمین هفته پیاپی افزایش یافت. میزان افزایش نفت در هفته ای که گذشت آنچنان شدید بود که از آخر ماه ژوئن گذشته تاکنون در این کشور سابقه نداشته بود.

وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه همین هفته اعلام کرد میزان ذخیره سازی نفت در این کشور چهار میلیون و یکصد هزار بشکه افزایش یافت و میزان آن به 28 میلیون بشکه رسید.

کد خبر 237080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز