چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال کاهش غیرمنتظره ذخایر استراتژیک آمریکا قیمت جهانی نفت به بالاترین رقم طی ۱۴ ماه گذشته رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲۴ سنت افزایش در برابر ۱۰۸.۰۵ دلار معامله شد.

تسنیم نوشت: قیمت جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه به بالاترین رقم طی 14 ماه گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با 1.11 دلار افزایش به 104.64 دلار رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با 24 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به 108.05 دلار در هر بشکه رسید.

کاهش غیرمنتظره ذخایر استراتژیک آمریکا علت اصلی رشد قیمت نفت در روز چهارشنبه اعلام شده است. این در حالی است که بهبود وضعیت اشتغال این کشور به همراه تحولات مصر با رشد 6 دلاری قیمت جهانی نفت طی روزهای اخیر شده است.

به عقیده کارشناسان نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و افزایش نرخ تورم در این کشور مانعی در برابر رشد بیش از پیش قیمت نفت در روزهای آینده خواهد بود.

موسسه نفت آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حجم ذخایر استراتژیک نفت این کشور در هفته گذشته 9 میلیون بشکه کاهش یافته است. این رقم 3 برابر پیش بینی ها بوده است. کارشناسان پیش بینی می کردند ذخایر استراتژیک آمریکا در هفته گذشته تنها 3.3 میلیون بشکه کاهش یابد.

در بازار جهانی طلا نیز قیمت این فلز گرانبها با افزایش 6 دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1252 دلار در هر اونس رسید.

کد خبر 222696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز