همشهری‌آنلاین: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کاهش قیمت در بازار طلا، سکه و ارز را تحت تاثیر شرایط سیاسی دانست و گفت که این شرایط بهترین فرصت برای اعمال سیاست‌های دولت در بخش تولید و صنعت است.

ایسنا نوشت: رحیم زارع گفت: وضعیت فعلی بازار طلا و ارز وضعیتی آرمانی است اما واقعی نیست. وضعیت واقعی در این حوزه زمانی روشن می‌شود که شاخص‌ها در حوزه رشد اقتصادی، تولید و مقابله با گرانی پیش برود.

وی افزود: در حال حاضر شرایط بازار تحت تاثیر مسائل سیاسی است و به نظر می‌رسد دولت فعلا در مواجهه با تحریم‌ها که در تعامل اقتصادی نیز اثرگذار است موفق عمل کرده اما اگر می‌خواهد اقدام خود را تکمیل کند باید توجه خود را به سمت تولید چه در بخش تسهیلات بانکی و چه کمک به تولید در قالب هدفمندی یارانه‌ها معطوف کند.

وی یادآور شد: با شرایطی که وجود دارد ما به آینده امیدواریم که اقتصادمان به ثبات برسد. برای این‌که از رشد اقتصادی منفی دور شویم به نظر می‌رسد باید نگاه ویژه‌ای به تولید داشته باشیم زیرا تولید هم تا حدودی وضعیت اشتغال را بهبود می‌بخشد، هم راه مقابله با تورم است و هم می‌تواند رشد اقتصادی را مثبت کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: شرایط فعلی بهترین موقعیت برای دولت است که سیاست‌های بانکی، اقتصادی و مالی را اعمال کند و دست بخش تولید در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی را بگیرد و به ویژه بنگاه‌هایی که در سال‌های گذشته بر اثر این شرایط خسارت‌های زیادی دیده‌اند را به حالت قبل باز گرداند که مجلس هم در این مسیر به دولت کمک خواهد کرد.

کد خبر 232689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز