همشهری‌آنلاین: کارشناسان جهانی طلا پیش‌بینی کردند، با وجود کاهش ۷۲ دلاری قیمت طلا در هفته قبل، انتظار می‌رود قیمت طلا در هفته آینده کاهش یابد.

فارس به نقل از سایت تخصصی کیتکو نوشت: کارشناسان طلا پیش‌بینی می‌کنند انتظار میرود بازار طلا در هفته آینده با کاهش قیمت مواجه شود،شرکت کنندگان در نظر سنجی اخبار طلای کیتکو بر اساس دیدگاه های خود مبنی بر اینکه چه اقدامی بانک فدرال رزور آمریکا درباره برنامه کاهش حجمی سرمایه خود انجام خواهد داد، انتظار کاهش قیمت طلا در هفته آینده را دارند.

در نظر سنجی آمار طلای کیتکو،از 36 نفر درخواست شده برای نظرسنجی ، 21 نفر پاسخ مثبت داده که از این میان 10 نفر قیمت ها را بالا ارزیابی کرده، در حالی که 11 نفر دیگر قیمت ها را پایین و یک نفر نیز طبیعی دانسته است.این جامعه آماری شامل دلالان میلیاردی،سرمایه‌گذاران بانکی، معامله گران آتی، مدیران مالی و تحلیلگران داده و نمودار‌های آماری بوده‌اند.

هفته گذشته بیش از نیمی از فعالان بازار در مورد پیش‌بینی خود مطمئن بودند.

ظهر جمعه به وقت آمریکا قیمتها حدود 72 دلار کاهش یافت رسید.

همین‌طور از تاریخ 30 آگوست به بعد، شرکت کنندگان در نظرسنجی،پیش‌بینی درستی از قیمت‌های 3هفته از 5 هفته ممکن داشته‌اند.

بسیاری از شرکت کنندگان که انتظار افزایش قیمت طلا را داشته‌اند، گفتند آنها نظری مخالف با نظر عمومی درباره چیزی که قرار است، در هفته آینده و در اجلاس دو روزه کمیته بازار آزاد بانک فدرال اتفاق دارند که نتیجه آن روز چهارشنبه مشخص می‌شود.

نظر اکثریت مردم حاکی از این است که بانک فدرال رزرو خرید ماهانه اوراق بهادار خود را مبلغی بین حداقل 10 و حداکثر 20 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

در حال حاضر بانک فدرال رزرو ماهانه 85 میلیارد دلار صرف خرید از وزارت خزانه داری ایالات متحده و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن می‌کند.

شرکت کنندگان با نظر مخالف و افرادی که عقیده دارند اقدام بانک فدرال رزرو در کاهش خرید به شدت آنچه پیش بینی می‌شود، نیست.

آنها گفتند: پس از جلسه مذکور طلا با افزایش قیمت آنی پس از تصمیمات جلسه بانک فدرال رزرو مبنی بر فروش یک جا و ارزان اوراق بهادارش مواجه شود.

آنهایی نیز که عقیده به کاهش قیمت طلا در هفته آینده دارند، گفتند: انتظار دارند قیمت طلا روند روبه کاهش خود را ادامه دهد، آنها پیش‌بینی می‌کنند بانک فدرال رزور در حال آغاز برنامه محرک اقتصادی خود است.

همچنین برخی اظهار می‌دارند با افزایش ذخایر شمش طلا و نظر دیگر پیش بینی کنندگان،انتظار کاهش قیمت طلا _حتی به زیر 1000 دلار_ را دارند و بیشتر نظرات در حال حاضر مبنی بر کاهش قیمت طلا در هفته آینده است.

کد خبر 231074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز