چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: کاهش التهابات سیاسی در سوریه موجب شده است تا نرخ نفت و طلا در بازارهای جهانی همچنان در مدار نزولی حرکت کند و بازارهای داخلی نیز با کاهش قیمت دلار و سکه همراه شوند.

ارز

به گزارش همشهری، قبول پیشنهاد روسیه از سوی سوریه برای تحت‌کنترل بین‌المللی درآوردن سلاح‌های شیمیایی این کشور و همچنین به تعویق انداختن رای‌گیری کنگره در مورد حمله نظامی به سوریه، نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد تنش‌های خاورمیانه کاهش داد. این موضوع موجب شد تا بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با کاهش 1.5دلاری به 111دلار و 70سنت برسد.

بهای هر اونس طلا نیز طی 2روز حدود 40دلار سقوط کرد و روز گذشته این شاخص به یک‌هزار و 363دلار رسید. در بازار داخل نیز طلا و ارز چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند. بهای دلار در بازار آزاد روز گذشته و پس از نخستین اظهارات اقتصادی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با کاهش 50تومانی مواجه شد و تا 3هزارو170تومان پایین آمد تا طی 2روز 110تومان ارزان شده باشد. کاهش همزمان قیمت‌ها در بازارهای داخلی و بین‌المللی شرایط را برای ریزش قیمت انواع سکه نیز فراهم کرده است. روز گذشته سکه تمام بهار آزادی 20هزار تومان دیگر ارزان شد تا با نرخ یک میلیون و 49هزار تومان فروخته شود. هر گرم طلای 18عیار نیز با تداوم روند نزولی به 105هزار تومان رسید.

 

کد خبر 230765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز