سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: سه شنبه ۲۲ مرداد بهای طلا و انواع سکه بهار آزادی در بازار با کاهش مواجه شد. نزول ۲۰هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی در حالی رخ داد که بازار حدود یک هفته گذشته را در ثبات نسبی سپری کرده بود.

بازار طلا وسکه

نزول 20 هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی در حالی رخ داد که بازار حدود یک هفته گذشته را در ثبات نسبی سپری کرده بود. عدم‌تغییر نرخ ارز در بازار طی این مدت و عدم‌تغییر آنچنانی بهای جهانی طلا موجب شده بود تا سکه و طلا نوسانات جزئی را طی یک هفته گذشته از سر بگذرانند. با وجود این، سه شنبه 22 مرداد کاهش ارزش طلای جهانی موجب شد تا سکه و طلا با کاهش قیمت مواجه شوند. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش 7.4دلاری به یک هزار و 330دلار رسید.

به‌دلیل اینکه این کاهش ارزش پس از مدتی ثبات رخ داد، تغییر نسبتا زیادی در قیمت انواع سکه و طلا در ایران به‌وجود آورد؛ هر چند که فعالان بازار بخشی از این کاهش قیمت را به گذر از ایام پرتقاضای عید فطر، نسبت می‌دهند.

بهای جهانی طلا پس از 4روز صعود کاهش یافت اما به‌دلیل امیدواری نسبت به بازگشت خریداران و سرمایه‌گذاران به بازار این فلز گرانبها، همچنان در بالاترین سطح 3هفته گذشته قرار دارد. بهای فروش هر دلار آمریکا در بازار همچنان 3 هزار و 220 تومان است.

کد خبر 226898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز