جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: روز گذشته طلا در بازارهای جهانی با کاهشی دوباره مواجه شد و بعد از 3سال به کانال یک هزار و 100دلاری بازگشت تا انتظار برای کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخل افزایش یابد.

به گزارش همشهری، موج جدید کاهش قیمت طلا که از یک هفته پیش آغاز شده، سقوط 90دلاری قیمت در مدتی کوتاه را رقم زده است به‌طوری که روز گذشته هر اونس طلا در بازارهای جهانی تا یک هزار و 195دلار پایین آمد؛ هرچند بعد از این تنزل کم‌سابقه، چند دلار به قیمت آن افزوده شد تا بازار فعالیت خود را حول یک هزار و 205دلار در هر اونس ادامه دهد.

بازار جهانی طلا طی 30روز گذشته افت شدید 190دلاری را در حالی تجربه کرده است که بازگشت اونس جهانی طلا به کانال ۱۱۰۰ دلاری پس از ۳ سال حد نصاب تازه‌ای محسوب می‌شود. با کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نزول قیمت دلار در بازار داخل طی 2هفته گذشته، شرایط برای نزول قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخل نیز فراهم شده است.

یک سکه تمام بهار آزادی که تا 3هفته پیش، بیش از یک میلیون و 300هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شد به کمتر از یک میلیون و 100هزار تومان کاهش یافته است.با توجه به ریزش دوباره قیمت طلا در بازارهای جهانی انتظار می‌رود بهای سکه تمام بهار آزادی امروز با کاهشی چشمگیر مواجه شود. هر گرم طلای 18عیار هم روز پنجشنبه با نرخ 102هزار تومان معامله شد.

کد خبر 220753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز