چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای جهانی طلا پس از دو روز متوالی صعود، با قوی‌تر شدن دلار و اقدام سرمایه گذار برای فروش به منظور سود بردن از بهبود اخیر قیمت، روز سه شنبه کاهش یافت.

gold

ایسنا نوشت: معاملات طلا برای تحویل در ماه اوت در بازار کامکس نیویورک 12.30 دلار یا یک درصد کاهش یافت و به 1243 دلار در هر اونس رسید.

بهای طلا تا روز دوشنبه 45 دلار افزایش یافته بود و از پایین‌ترین سطح قیمت در 34 ماه گذشته اندکی بهبود یافته بود.

اما صعود ارزش دلار در برابر یورو و ارزهای دیگر موجب کاهش قیمتهای طلا شد. معاملات طلا برای سرمایه گذارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند به هنگام صعود دلار گران‌تر می‌شود و در نتیجه مانع تقاضای خرید از سوی این سرمایه گذاران می‌شود.

شاخص دلار آی.سی.ای که دلار را در برابر سبدی از ارزهای بین المللی پیگیری می‌کند، اخیرا 0.5 درصد صعود کرد و به 83.45 واحد رسید.

به گزارش وال استریت ژورنال، طلا تاکنون از سیاستهای حمایتی بانک مرکزی آمریکا سود برده بود زیرا سرمایه گذاران به دلیل نگرانی نسبت به نرخ تورم بالاتر و دلار ضعیف‌تر به این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن سرمایه روی آورده بودند اما اخیرا با اعلام پایان تدریجی این سیاستها این نگرانیها کاهش یافته و موجب کاهش تقاضای سرمایه گذاران برای طلا و سقوط قیمت این فلز به پایین‌ترین سطح در سه سال گذشته شده است.

کد خبر 221603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز