گروه اجتماعی: سال تحصیلی ۹۳-۹۲با برگزاری جشن شکوفه‌ها از دیروز برای یک میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز کلاس اول دبستان شروع شد و از امروز هم سال تحصیلی جدید برای ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز رسما آغاز می‌شود.

مدرسه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین نمادین جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها از رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: شادمانی، بازی و فعالیت‌های فوق‌‌برنامه در مدارس نسبت به سال‌های گذشته توسعه می‌یابد. علی‌اصغر فانی افزود: رئیس‌جمهور معتقد است باید امید در بین مردم و دانش‌آموزان تقویت شود و به همین دلیل می‌خواهیم با برگزاری برنامه‌های مختلف امید را در بین دانش‌آموزان گسترش دهیم.

وی درباره انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی و تبلیغ آنها در صداوسیما نیز اظهار کرد: همه کتاب‌های کمک‌آموزشی پیش از تبلیغ در صدا و سیما باید به تأیید آموزش و پرورش برسد و چنانچه کتابی به تأیید این وزارتخانه و معاونت پژوهشی آن نرسیده باشد تبلیغ آن ممنوع است. فانی تصریح کرد: با مسئولان صدا و سیما مذاکره شده که در صورتی که این کتاب‌ها تأییدیه آموزش و پرورش را نداشته باشند نباید در رادیو و تلویزیون تبلیغ شوند.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش درباره سرانجام برقراری مستمری دانش‌آموزان دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر که سال گذشته بر اثر آتش‌‌گرفتن بخاری نفتی کلاس درس دچار مصدومیت شدند، گفت: اطلاعی از پرداخت مستمری به این دانش‌آموزان ندارم و پرداخت هزینه‌های درمان بر عهده ماست و قول می‌دهم سوابق پرداخت مستمری به این دانش‌آموزان را پیگیری کنم.

کد خبر 232057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز