تشکیل کمیته اجرای درخواست‌های رئیس‌جمهور در آموزش و پرورش، تأمین کالاهای مصرفی فرهنگیان با قیمت پایین، خلاصی از بخاری‌های نفتی، ایجاد امکانات گردشگری برای فرهنگیان، ارائه خدمات گسترده درمانی در قالب کارت بیمه طلایی از مهم‌ترین محورهای سخنان سرپرست آموزش و پرورش در برنامه «۲نیم ساعت» شبکه خبر بود.

علی اصغر فانی دوشنبه شب در برنامه 2نیم ساعت شبکه خبر با اشاره به تشکیل کمیته ویژه‌ای برای پیگیری 8محور درخواست‌های رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش گفت: آشنایی با قانون، تأکید برخرد و علم، برخورداری دانش‌آموز از امنیت جسمی و روحی، حق اعتراض دانش‌آموز، زنگ کتاب، زنگ انشا، زنگ گفت‌وگو و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی، از مهم‌ترین صحبت‌های رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی بود. به گفته وی صحبت‌های رئیس‌جمهور در حوزه آموزش و پرورش همخوانی بسیار خوبی با سند تحول بنیادین دارد و آموزش و پرورش می‌تواند با تشکیل کمیته ویژه‌ای برای این محورها، به پیشرفت‌های خوبی در حوزه تعلیم و تربیت برسد.

امکانات رفاهی فرهنگیان

فانی با اشاره به افزایش امکانات رفاهی فرهنگیان اظهار کرد: بحث گردشگری معلمان نیز یکی از موضوعات رفاهی معیشتی آنهاست، چرا که متأسفانه نمی‌توانیم برای سفرهای فرهنگیان امکانات خوبی را در اختیار آنها قرار دهیم. بر همین اساس مقرر شده در بحث گردشگری و سفر معلمان متناسب با‌شان و منزلت آنها اقداماتی صورت بگیرد. وی ادامه داد: همچنین در ادامه افزایش امکانات رفاهی قرار است به‌زودی کالاهای مصرفی فرهنگیان با قیمت پایین و کیفیت بالا تأمین شود تا معلمان بتوانند نیاز مصرفی خود را به‌راحتی تهیه کنند.

به گفته سرپرست آموزش و پرورش، نگاه ویژه به ارائه خدمات درمانی فرهنگیان در قالب بیمه طلایی از دیگر برنامه‌ها در آموزش و پرورش است. فانی صحبت‌های خود را اینگونه تکمیل کرد: درمان فرهنگیان با استفاده از کارت طلایی با خدمات وسیع‌تری ارائه خواهد شد و استفاده از امکانات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با تأکید بر منابع غیردولتی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش درآینده نزدیک برای فرهنگیان است.

شاداب‌سازی‌ مدارس

فانی با اشاره به ضرورت شاداب‌سازی‌ مدارس گفت: دانش‌آموزان باید در محیطی دور از اضطراب و استرس به امر تحصیل بپردازند و باید مولفه‌های اضطراب از محیط‌های مدارس حذف شود. وی، انتخاب رنگ محیط مدارس، ایجاد فضای سبز، تغییر در شیوه‌های آموزش را نیز بخش دیگری از عوامل شاداب‌سازی مدارس عنوان کرد.

وی درباره اقدامات آموزش و پرورش در زمینه مقاوم‌سازی مدارس نیز توضیح داد: امسال آموزش و پرورش بیش از 700پروژه را در قالب 5000کلاس درس تحویل داده است، ضمن اینکه خیرین نیز اقدامات بسیار ارزشمندی را در حوزه تأمین فضای آموزشی مدارس انجام می‌دهند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: جمعیت دانش‌آموزان نسبت به سال 76به دوسوم کاهش یافته و فضای آموزشی نیز برای این جمعیت دانش‌آموزی1.5برابر شده است، لذا می‌توان گفت شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته شکل گرفته است. سرپرست آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس و تجهیز برخی از این مدارس به بخاری‌های نفتی گفت:

هم‌اکنون 45هزار بخاری تابشی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تهیه شده است. با ورود این بخاری‌های جدید از شر بخشی از بخاری‌های نفتی خلاص می‌شویم. وی در پاسخ به این سؤال که اگر وزیر شدید برای ارتقای هنرستان‌ها چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در کشور وجود دارد، برای هنرستان فنی حرفه‌ای با توجه به محدودیت رشته‌ای که دارند باید به‌روزرسانی تجهیزات و نیروی انسانی صورت بگیرد، اما برای هنرستان‌های کار و دانش اقدامات دیگری درنظر خواهیم گرفت.

کد خبر 232403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز