همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد، انتخابات سال ۲۰۱۴ است که مشخص می‌کند که چه کسی در سوریه قدرت را به دست می‌گیرد.

asad

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه السفیر لبنان، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با "ورونیکا دو کایز"، یک عضو اتحادیه اروپا گفت: من برای در اختیار داشتن قدرت در سوریه تلاش نمی‌کنم اما زمانی که ببینم کشتی در حال غرق شدن است آن را به حال خود رها نخواهم کرد.

وی افزود: انتخابات 2014 است که مشخص می‌کند چه کسی در سوریه حکومت خواهد کرد و رئیس کشور می‌شود.

اسد ادامه داد: هرگز از قدرت دست نخواهم کشید و این ملت سوریه است که مشخص می‌کند چه کسی در انتخابات سال 2014 اداره سوریه را به دست خواهد گرفت.

این عضو پارلمان اروپا به نقل از بشار اسد گفت: وی تاکید کرده است من برای حفظ قدرت در سوریه تلاش نمی‌کنم. من زندگی دیگری در کنار ریاست جمهوری دارم اما نمی‌توانم کشتی را که در حال غرق شدن است رها کنم.

اسد درباره امکان همکاری‌اش با مخالفان سوریه نیز گفت: من می‌خواهم با مخالفان سوریه همکاری داشته باشم و از همان ابتدا نیز اصلاحات در سوریه را آغاز کردم اما حتی اگر اصلاحات بیشتری را هم انجام بدهم و با مخالفان تعامل کنم می‌دانم که این بهانه جنگ سوریه است.

وی افزود: من تاکید می‌کنم که جنگی که در سوریه در جریان است به نمایندگی از برخی کشورها و از طریق شورشیان پراکنده است.

این عضو پارلمان اروپا درباره تلاش‌های کمک‌رسانی به سوریه به نقل از اسد اظهار کرد: اسد تاکید کرده است که همکاری کامل را در این خصوص ارائه خواهد داد چنانکه اعلام کرد از نهادهای مسئول خواسته تا با وزارت امور اجتماعی سوریه همکاری داشته و در صورت وجود هرگونه مشکلی وی را در جریان قرار دهند.

بنا به گفته این عضو پارلمان اروپا اسد درباره سرنوشت عبدالعزیز الخیر، یکی از مسئولان روابط خارجه هیات هماهنگی نیروهای دموکراتیک، از جریان‌های مخالف سوریه نیز گفت: این گروه‌های مسلح هستند که وی را ربوده‌اند.

پیش از این هیات هماهنگی نیروهای مخالف دموکراتیک در سوریه مدعی شدند که الخیر به همراه دو تن از دوستانش توسط نیروهای نظامی سوریه در حال بازگشت از چین در فرودگاه بین‌المللی دمشق بازداشت شده است.

ورونیکا دو کایز، که معاون رئیس فراکسیون سوسیالیست‌ها در پارلمان اروپاست، تاکید کرد دیدار وی با اسد شخصی و به دلایل انسانی بوده است.

دیدار این عضو پارلمان اروپا با رئیس‌جمهوری سوریه پس از دیدارش از اردوگاه آوارگان سوریه و میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان صورت گرفت.

کد خبر 232032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز