سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: پرونده قتل مرد تنها در شهرزیبا، با دستگیری دومین متهم پس از ۴سال، وارد مرحله‌ای تازه شد.

متهم

2 متهم این پرونده انگشت اتهام را به سمت یکدیگر نشانه گرفته و مدعی هستند دیگری عامل جنایت است.بامداد 26مرداد سال 88 مأموران کلانتری شهرزیبا در جریان حادثه‌ای در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. مأموران بعد از حضور در محل متوجه آتش‌سوزی در آپارتمان شدند اما وقتی آتش‌نشانان آتش را خاموش کردند، با جسد مرد 40ساله‌ای با دست و پای بسته در اتاق خواب روبه‌رو شدند.

با تشکیل پرونده در دادسرای جنایی تهران، تیمی از مأموران اداره دهم آگاهی تهران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. در بررسی‌ها مشخص شد مقتول که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت داشته، حدود یک سال پیش از همسرش جداشده و به‌تنهایی زندگی می‌کرده است. از سوی دیگر معلوم شد که مقتول صاحب یک دستگاه خودروی 206خاکستری رنگ بوده اما این خودرو در شب حادثه به سرقت رفته است.با توجه به سرقت خودروی مقتول، دستور توقیف آن صادر شد تا اینکه دوم مهرماه سال 88 مأموران کلانتری 16شهرک اندیشه خودروی مقتول را شناسایی و پس از توقف خودرو، سرنشین 25ساله آن را دستگیر کردند.

پسر جوان به نام جمال به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها راز جنایت را فاش کرد اما خودش را بی‌گناه دانست. جمال در توضیح ماجرا گفت: شب حادثه به همراه یکی از دوستانم به نام سیاوش به خانه مقتول رفتیم. پیش از آن شیشه مصرف کرده بودیم و حال خوبی نداشتیم. وی ادامه داد: ساعت 2بامداد بود و من درحالی‌که روی مبل نشسته بودم صدای مقتول را شنیدم که درخواست کمک می‌کرد. به پشت سرم نگاه کردم و دیدم سیاوش در حال خفه کردن مقتول است. من نیز به کمک سیاوش رفتم و دست و پای مقتول را گرفتم و او را داخل اتاق خواب بردیم.

سیاوش با گلدان ضربه‌ای به سر مقتول زد که وی بیهوش شد.جمال ادامه داد: درحالی‌که پس از برداشتن سوئیچ 206 قصد خارج شدن از خانه را داشتیم، مقتول به هوش آمد و شروع کرد به سر و صدا کردن. در همین هنگام سیاوش به سمت وی رفت و بعد از کشتن او مبلمان و فرش را به آتش کشید. بعد از قتل نیز به پارکینگ مجتمع رفتیم و با خودروی 206مقتول از آنجا خارج شدیم.با شناسایی سیاوش، مأموران به محل سکونت وی رفتند و متوجه شدند که او متواری شده است.

حتی خانواده‌اش نیز اطلاعی از او نداشتند. تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه سرانجام با گذشت 4‌سال از زمان جنایت ، وی 24شهریور‌ماه جاری دستگیر شد.متهم در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست و مدعی شد که جمال دست به جنایت زده است. وی گفت: من یک میلیون تومان از جمال پول طلب داشتم که شب حادثه او از من خواست تا به خانه دوستش(مقتول) برویم تا بعد از گرفتن پول از او، بدهی‌اش را پرداخت کند. من اصلا مقتول را نمی‌شناختم و آن شب برای نخستین بار او را دیدم.

اما آن شب جمال در درگیری دست به قتل دوستش زد. من هیچ انگیزه‌ای برای جنایت نداشتم و در این 4سال از ترس زندان و بازجویی مخفی شده بودم.سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم، قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده برای وی صادر شده است. همچنین قرار است جمال، نخستین متهم دستگیر شده در این پرونده از زندان به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شود تا پس از تحقیقات از هر دو متهم، عامل اصلی جنایت شناسایی و معمای پرونده فاش شود.

کد خبر 231422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز