همشهری آنلاین: علی جنتی با بیان اینکه وزارت متبوعه‌اش حامی سینماگران است گفت که عناصر خودسر نباید جلوی اکران فیلم‌ها را بگیرند.

علی جنتی

 

به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شب گذشته(22 شهریور) در مراسم جشن روز ملی سینما سخن می‌گفت با اشاره به بازگشایی خانه سینما گفت: روز ملی سینما را با کمی تاخیر تبریک می‌گویم امیدوارم این روز طلیعه همکاری، همدلی و انسجام بیشتر اهالی سینما باشد.

وی در ادامه افزود: سینمای ایران یک نقطه افتخارآمیز و برجسته برای همه ما محسوب می‌شود. در طول سه دهه گذشته سینمای ایران با تولید صد‌ها فیلم و حضور در صد‌ها جشنواره بین‌المللی و کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی توانست افتخارات زیادی را برای کشور به همراه آورد و وظیفه همه ما مخصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که همه تلاش خود را برای بالندگی، شکوفایی و تقویت سینمای ایران به کار گیریم.

علی جنتی گفت: می‌دانم که امروز سینمای ایران با چالش‌های زیادی روبرو بوده است، تعداد سینما‌ها و سالن‌هایی که در ایران است به تدریج رو به فرسودگی رفته و سرانه صندلی‌های سینما هر روز پایین‌تر آمده و مشکلات اقتصادی تاثیر خود را بر حذف بلییط سینما از سبد خانواده گذاشته است.

وی ادامه داد: تعداد مخاطبان ما در سال ۹۰، ۱۳ میلیون و در سال۹۱، ۹ میلیون بوده است و این امر اصلا خوب نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات عمده حوزه سینما گفت: کمبود اعتبارات، ضعف نیروی ماهر در سازمان سینمایی، کمبود تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی و بیمه، ضعف زیرساخت‌ها، کمبود سالن‌های سینمایی و شهرک‌های سینمایی، ضعف بازاریابی ازجمله مشکلات اصلی ما در حوزه سینما است که امروز ما به آن می‌اندیشیم.

وی ادامه داد: در عین حال به آینده بسیار امیدواریم زیرا همانطور که در سخنان رئیس جمهور شنیدیم بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها قابل حل است و با همکاری و همدلی می‌توان به آینده امیدوار بود.

جنتی افزود: همه کسانی که برای هنر کشور در رشته‌های مختلف تلاش می‌کنند قابل ارزش هستند و باید سعی کنیم که با همکاری همه شما اهالی سینما و سایر هنر‌ها آینده درخشانی را رقم بزنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزارت خانه خود در عرصه سینما گفت: تصویب لایحه نظام صنفی در سینما، جلب اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما، حل مشکلات سینماگران در بخش مالیات و کاهش مالیات سینماگران، حضور پر رنگ فیلم‌های ایرانی در بازار‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، استفاده از حامیان مالی برای ساخت شهرک‌های سینمایی و سالن‌های سینمایی، حذف بسیاری از آیین نامه‌ها و مقررات دست و پاگیر از جمله برنامه‌های ما در حوزه سینما است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد باید حامی هنرمندان باشد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اگر مجوزی برای ساخت و یا نمایش برای یک فیلم صادر می‌شود وزارت ارشاد پای این مجوز بایستد و معنا ندارد که وقتی مجوزی صادر می‌شود عناصر خودسر جلوی اکران فیلم را بگیرند.

جنتی با اشاره به اینکه همه سینماگران برای ما برابر هستند، گفت: آنچه برای ما ملاک است قانون است و ما دور از اعمال سلیقه شخصی و تنگ نظری باید باهم با همدلی برخورد کنیم. همه سینماگران برای من عزیز هستند و بین هیچ فردی تفاوتی قائل نیستیم.

وی ادامه داد: بازگشایی خانه سینما خوشحال کننده است. امیدوارم این همدلی و صمیمیت و این روحیه هچنان استمرار داشته باشد تا بتوانیم آینده روشنی را برای سینمای ایران رقم بزنیم.

کد خبر 230959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز