همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع قرآن جمهوری اسلامی میان حجاج خبر داد و با اشاره به متضرر شدن چاپخانه‌های قرآن کشور در تلاطم‌ قیمت کاغذ اظهار کرد: این موضوع جزء مواردی است که حتماً باید برای آن از یارانه استفاده کنیم.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با قرآن جمهوری اسلامی توضیحاتی ارائه داد و گفت: در دفتر مقام معظم رهبری با حضور مسئولان فرهنگی کشور کارگروهی تشکیل شده است که هر گاه قرآنی قرار باشد توسط دستگاه‌های مختلف کشوری به مسلمانان خارج از کشور اهدا شود، باید با این کارگروه هماهنگ شده و استانداردهای لازم را از این کارگروه جویا شوند.

وی با بیان اینکه این قرآن به چاپ رسیده است، ادامه داد: این قرآن با نمادهای جمهوری اسلامی و به نام قرآن جمهوری اسلامی در مناطق مختلف جهان و میان مسلمانان توزیع می‌شود که اولویت اول ما، منطقه بیداری اسلامی است.

جنتی عنوان کرد: این قرآن به صورت مستمر در حال چاپ است و تعدادی از آنها به مکه ارسال شده تا در میان حجاج توزیع شود.

اهمیت شیوه توزیع به اندازه تهیه و چاپ

وی با بیان اینکه از شمارگان قرآن جمهوری اسلامی که تاکنون به چاپ رسیده است اطلاع دقیق ندارد، افزود: چاپ این قرآن با شکل کنونی مورد تائید همه مسئولان کشور و قرار است تا قرآن جمهوری اسلامی با همین عنوان چاپ و توزیع شود.

جنتی همچنین در مورد اینکه برای ایجاد یک برند بین‌المللی از این قرآن در میان مسلمانان جهان، به چند میلیون نسخه نیاز داریم، اظهار کرد: حداقل یک میلیون نسخه نیاز داریم و باید با استفاده از مناسبت‌های گوناگون به توزیع آن بپردازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهمیت شیوه توزیع را به اندازه تهیه و چاپ این مصحف شریف توصیف و عنوان کرد: چاپ این قرآن به تدریج و از طریق رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی، دانشگاه‌های ایرانی در کشورهای مختلف با عنوان جامعةالمصطفی(ص) و حوزه‌های دینی که داریم توزیع شود.

جنتی همچنین به موضوع متضرر شدن چاپخانه‌های قرآن کشور در تلاطم‌ قیمت کاغذ اشاره و اظهار کرد: این موضوع جزء مواردی است که حتماً باید برای آن از یارانه استفاده کنیم.

کد خبر 232638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز