همشهری‌آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سرانجام معاون امور فرهنگی خود را معرفی کرد.

سید عباس صالحی

ایسنا نوشت: سیدعباس صالحی با صدور حکمی از سوی علی جنتی، وزیر ارشاد، به عنوان معاون جدید امور فرهنگی این وزارتخانه انتخاب شد.

در حکم وزیر ارشاد خطاب به سیدعباس صالحی آمده است: «نظر به مراتب علمی و سوابق فرهنگی و مطالعاتی درخشان جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت "معاون امور فرهنگی" منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای اندیشمند، فرهیخته و صاحب‌نظر در زمینه احیا و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی، برنامه‌ریزی در جهت تولید، توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب و پژوهش‌های فرهنگی، حمایت از حقوق نویسندگان و اهل قلم و ناشران و روزآمد ساختن فعالیت‌های حوزه چاپ و نشر موفق و مؤید باشید.»

پیش‌تر، از دولت قبل علی اسماعیلی سرپرستی این معاونت را از زمان برکناری بهمن دری برعهده داشت.

مراسم تودیع و معارفه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه، 16 مهرماه، در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار می‌شود. این مراسم با تودیع و معارفه معاونت امور مطبوعاتی و معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد نیز همراه است.

سیدعباس صالحی متولد سال 1342 در مشهد، دارای تحصیلات دکترای فلسفه است. این پژوهشگر، فعالیت مطبوعاتی (مدیرمسؤولی نشریه پژوهش‌های قرآنی، و مدیرمسؤولی و سردبیری نشریه‌های پگاه و حوزه)، عضویت در هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی قم و انتشار کتاب‌های «‎تفسیر راهنما»، «حوزه و روحانیت» و «‎دانشگاه و دانشجو» را در کارنامه‌اش دارد.

صالحی همچنین مقاله‌هایی را منتشر کرده است.

کد خبر 234159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز