چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب های «گنج نامه» شامل آثار تصویرسازی و گرافیک جشنواره دهم بسم الله و «گنج بسم الله» شامل تصاویر نقاشیخط و خوشنویسی اساتید هنر تهیه و مهرماه رونمایی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا کمره ای گفت: کتاب «گنج نامه» تصویرسازی، ارتباطات تصویری و گرافیک شامل آثار هنرمندان راه یافته به بخش نمایشگاهی دهمین دوره جشنواره بسم الله است که به موضوع نگارش آیه شریفه بسم الله و قصص قرآنی اختصاص دارد.

وی افزود: کتاب دوم با عنوان «گنج بسم الله»دربردارنده آثار خوشنویسی و نقاشیخط اساتید و بزرگان این عرصه است.

آثار اساتیدی چون «غلامحسین امیرخانی»، «یدالله کابلی»، «محمدعلی سبزه کار»، «رسول مرادی» و هنرمندان جوان تر مثل «سعید نقاشیان» و «محمود رهبران» دراین کتاب گردآوری شده است.

دبیر جشنواره بسم الله اضافه کرد: این کتاب که مراحل نهایی تهیه و چاپ را سپری می‌کند، سوم مهرماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان در موسسه فرهنگی اکو رونمایی خواهد شد.

ضمن اینکه از سفرای کشورهایی که هنرمندانی از آن کشورها در دوره دهم جشنواره بسم الله شرکت کرده اند مثل افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه و بوسنی و هرزگوین نیز برای حضور دراین مراسم دعوت به عمل آمده است.

کمره ای ادامه داد: از مهمترین مسئولان شرکت کننده دراین مراسم می‌توان به حضور «احمد جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «احمد مسجد جامعی» رییس شورای اسلامی شهر تهران و «محمد هادی ایازی» معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اشاره کرد.

به گفته مدیر موسسه مکعب هنر،این کتابها بعد از انتشار برای هنرمندان داخلی و خارجی راه یافته به جشنواره دهم بسم الله ارسال خواهد شد.

ضمن اینکه تعدادی از نسخه های این دو کتاب به رایزنان فرهنگی خارج از کشور و کتابخانه های عمومی اهدا می‌شود.

دبیرجشنواره بسم الله محتوای این دو کتاب را نگارش هنرمندانه آیه بسم الله و تصویرسازی قصه های قرآن دانست و گفت: «گنج نامه» و «گنج بسم الله» را باید خروجی های دهمین دوره این جشنواره بین المللی دانست.

کمره ای یادآور شد: این کتاب ها به دو زبان فارسی و انگلیسی و در قطع سلطانی و به صورت نفیس به چاپ می‌رسند.

وی تصریح کرد که جشنواره بسم الله تنها رویدادی است که از سوی بخش خصوصی برگزار می‌شود و کتاب آن چندی بعد از برگزاری عرضه می‌شود.

این کار در راستای استانداردهای جهانی رقابت های هنری و با وجود فشارهای بسیار زیاد انجام می‌شود.

مدیرجشنواره بسم الله افزود: این امر نشان دهنده پشتکار و انگیزه بیشتر بخش خصوصی درکسب موفقیت درعرصه هنر است.

این درحالی است که کتاب جشنواره تجسمی فجر سال 91 و یا دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران هنوز منتشر نشده است.

به گفته مدیر موسسه مکعب هنر، بخش خصوصی از آنجا که در فعالیت های هنری سرمایه گذاری کرده و بازگشت آن برایش اهمیت دارد، با جدیت آن را دنبال می‌کند.

بنابراین به نظر می‌رسد، برگزاری جشنواره ها و یا اکسپوهای هنری به فعالان این بخش می‌تواند موفقیت عرصه اقتصاد هنر را تضمین کند.

کد خبر 230665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز