همشهری آنلاین: نشست نقد و بررسی خط نقاشی با حضور نصرالله افجه‌ای و جلیل رسولی روز جمعه ۲۲ آذرماه در گالری «ایده» برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، نصرالله افجه‌ای و جلیل رسولی دو تن از هنرمندان باسابقه نقاشیخط ایران، روز جمعه 22 آذرماه از ساعت 16 به نقد و بررسی این هنر مدرنیستی خواهند پرداخت.

در این نشست که با دبیری پرویز براتی همراه است روند شکل‌گیری، تاثیر خط نقاشی بر هنر مدرن ایران و جایگاه خط نقاشی در عصر معاصر و مارکت بین‌المللی بررسی خواهد شد.

نصرالله افجه‌ای از خوشنویسان نسل اول خط نقاشی است که چندین دهه سابقه تمرکز بر روی این هنر را دارد.

حاصل این تجربه‌اندوزی‌ها و ترکیب کردن و گسترش دادن ‏امکانات خوشنویسی با مصالح نقاشی و سایر تکنیک‌های طراحی، او را به یکی از هنرمندان تاثیرگذار این رشته هنری بدل کرده است که تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور برپا کرده است.‏

نصرالله افجه ای همچنین به دریافت نشان درجه 1 هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نایل شده است و‏ در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار در آبان ماه 1387 به عنوان چهره برگزیده در رشته خوشنویسی انتخاب شده است.

جلیل رسولی نیز از خوشنویسان با سابقه کشور و از شاگردان استاد سیدحسن میرخانی است.

آثار نقاشیخط جلیل رسولی در داخل و خارج از کشور به دفعات فراوان در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و مورد تحسین منتقدین هنر واقع شده است.

همچنین کتابت "نهج البلاغه"، کتابت داستان" فرود از شاهنامه فردوسی"، کتاب"جان جانان"، کتاب "چهار فصل" و کتابی شامل مجموعه 30 سال تلاش در زمینه خط و نقاشی خط از جمله آثار منتشر شده این هنرمند به شمار می‌آیند.

جلیل رسولی نیز در سال 1389 نشان درجه 1 هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

نشست نقد و بررسی خط نقاشی با حضور نصرالله افجه ای، جلیل رسولی و پرویز براتی روز جمعه 22 آذرماه از ساعت 16 تا 18 در گالری «ایده» واقع در کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه هیجدهم، شماره 26 برگزار می‌شود.

کد خبر 241975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز