همشهری آنلاین: به دعوت بنیاد دینی اخلاص در اوفا - مرکز جمهوری مسلمان نشین باشقیرستان روسیه - و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، کارگاه آموزشی ۱۰ روزه خوشنویسی قرآنی به منظور آشنایی بیشتر مردم این جمهوری با هنر اسلامی با حضور علی گنجی، هنرمند خوشنویس و مریم امامی، تذهیب کار ایرانی آغاز به کار کرد.

خوشنویسی

به گزارش ایسنا، همچنین طبق برنامه پیش بینی شده در سالروز تولد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت، مجموعه 30 اثر ارزشمند خط‌نقاشی‌های قرآنی استاد گنجی در محل موزه ملی باشقیرستان در نمایشگاهی تحت نام «دریچه‌ای به سوی آسمان» در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

محمد گالیموف، خطیب مسجد اخلاص و مؤسس بنیاد اخلاص که دعوت کننده از این هنرمندان و برگزار کننده نمایشگاه است طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: ضمن تبریک این مولد بزرگ، امیدوارم انشاالله نمایشگاه خوشنویس‌های قرآنی که با عنوان دریچه‌ای به سوی آسمان در اوفا مرکز باشقیرستان برگزار می‌شود، دریچه‌ای باشد برای رابط برادرانه بین مردم باشقیرستان و ایران و با وحدت و همبستگی و با کمک حق تعالی اهداف ما به واقعیت تبدیل شود.

این نمایشگاه تا پایان هفته وحدت ادامه خواهد داشت و سپس با برنامه ریزی‌های پیش‌بینی شده در دیگر شهرهای روسیه نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 244839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز