چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه خوشنویسی ایران روزچهارشنبه با حضور شمار زیادی ازشخصیت های فرهنگی و علاقمندان به هنر ایرانی در شهر شانگهای گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با همت انجمن خوشنویسان شانگهای و سازمان فرهنگی و ورزشی استان قزوین و وابسته فرهنگی کشورمان شکل گرفته است.

درمراسم گشایش این نمایشگاه درمحل گالری هنر شانگهای گروه زیادی از اساتید برجسته این هنر ازایران و چین از جمله آقایان نیرومند، فخاری، زندی و معاون فدراسیون ادبیات و هنر شانگهای حضور یافتند.

رییس انجمن خوشنویسان شانگهای طی سخنانی ضمن تاکید برتوسعه روابط فرهنگی بین ایران و چین گفت: ما درمورد هنر خوشنویسی ایرانیان زیاد شنیده بودیم اما امروز با گشایش این نمایشگاه از نزدیک آن را لمس کردیم.

وی با اشاره روابط تاریخی بین دو تمدن ایران و چین افزود: خوشنویسی یک واقعیت عینی از هنر و شکوه ایران است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی ایران الگوی واقعی را برای دانشجویان و اساتید چینی جهت آشنایی بیشتر با هنر ایرانی ایجاد کرده است.

محمد هادی سبحانی سرکنسول کشورمان در شانگهای نیز طی سخنانی گسترش روابط فرهنگی بین ایران و چین را بسیار با اهمیت دانست.

وی از همکاری انجمن خوشنویسان شانگهای به خاطر برگزاری موفق نمایشگاه خوشنویسی ایران قدردانی کرد.

وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان نیز در این مراسم به قدمت هنر خوشنویسی درایران پرداخت و گفت: به رغم برخی تحولات دراین هنر، خوشنویسی همچنان دربطن خود هنر ایرانی اسلامی را حفظ کرده است.

مهرداد رخشنده با اشاره به اینکه اقبال ایرانیان به هنر خوشنویسی از جمله خط نستعلیق همچنان زیاد و زنده است، افزود: این هنر با قدمت یک هزار ساله تاثیری زیادی می‌تواند در استحکام روابط فرهنگی ایران با کشورهای دیگر از جمله چین داشته باشد.

وزیری نژاد معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و ورزشی استان قزوین نیز که در راس هیاتی به شانگهای سفر کرده است، در مراسم گشایش نمایشگاه خوشنویسی ایران حضور یافت.

براساس توافق صورت گرفته با طرف چینی مقرر شد استان قزوین در سال 2014 میزبان نمایشگاه انجمن خوشنویسان شانگهای باشد.

کد خبر 236095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز