یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: برگزیدگان دومین جشنواره تسنیم در بخش خلاقیت های فرهنگی و هنری و ابتکارات جامعه محور در سه بخش اصلی جشنواره های عکس «زنان و زندگی شهری»، خوشنویسی «کوثر» و «بهترین ها از دورریختنی ها» معرفی و تقدیر شدند.

پوستر تجسمی

به گزارش ایرنا، در مراسمی که یکشنبه 24 شهریور با حضور جمعی از مسئولان معاونت امور اجتماعی فرهنگی و اداره کل امور بانوان شهرداری در باغ موزه قصر برگزار شد، از برترین های سه بخش عکاسی، خوشنویسی و جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها تقدیر به عمل آمد.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دراین مراسم گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره تسنیم با هدف پرکردن اوقات فراغت افراد جامعه هدف و استفاده از خلاقیت ها و ابتکارات هنری آنها برگزار شده است.

در واقع تسنیم فرصتی برای فکر کردن را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام میثم امرودی افزود: در واقع تلاش برگزارکنندگان این است که مردم محلات را در زیبایی شهر سهیم کنند، ضمن اینکه از ظرفیت های نهفته جامعه نیز بهره برداری شود.

وی به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در باغ موزه قصر اشاره کرد و گفت: این مکان در گذشته به آسیبی برای منطقه تبدیل شده بود، اما با استفاده بهینه از ظرفیت این مکان امروز تبدیل به محلی برای عرضه فعالیت های فرهنگی هنری شده است.

به گفته امرودی، یکی از مهمترین ظرفیت هایی که باید از آن به عنوان گنجینه عظیمی برای زندگی بهتر و دارا بودن محیط شادتر و سالم تر استفاده کرد، هنر بانوان ایرانی هستند که مدیریت شهری برای ظهور استعدادهای آنها باید برنامه ریزی کند.

درادامه این مراسم سه نفر به عنوان نفرات برتر پنجمین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری معرفی و تقدیر شدند که به آنیتا حسن علیزاده نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال، احمد معینی جم عکاس خبرگزاری ایرنا به عنوان برگزیده دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال و محمد صالح شریفی به عنوان برگزیده نخست این رقابت لوح تقدیر، تندس جشنواره و ملبغ 20 میلیون ریال اهدا شد.

ضمن اینکه هفت هنرمند عکاس شامل میلاد افشاری، هادی عسگری، حامد پاشایی، صادق سوری، میلاد حدادیان ، سامان عباسی و ناصر گل نظری به عنوان افراد شایسته تقدیر معرفی شدند و لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال به آنها تقدیم شد.

«زنان و زندگی اجتماعی»، «زنان و شهرنشینی»، «زنان و خانواده»، «زنان و فرهنگ و تعلیم و تربیت» و «زنان و توانمندی‌های فرهنگی - اجتماعی» از جمله مهمترین موضوعات این دوره از این جشنواره بود.

در بخش هفتمین جشنواره خوشنویسی کوثر که تنها شامل زنان هنرمند بود نیز 24 نفر به عنوان برگزیده در رشته های مختلف نقاشیخط ،شکسته نستعلیق و نستعلیق تقدیر شد.

این رقابت هنری در بخش اصلی آیات قرآنی، مقام و منزلت زن و تکریم مقام مادر با حضور زنان هنرمند برگزار شد.

علاوه بر این برگزیدگان ششمین جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها نیز لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال دریافت کردند که شامل گروه طوبی ابراهیمی، گروه لیلا اسماعیلی، گروه مریم آسیابانی، گروه لیلا بلوری، علیرضا آمدی، الهام پویان، محمد مهدی حکیم الهی، پریسا رجبی نژاد، فرزانه شفیعی، سالی صالحی، سمانه غفاری، مائده مصورزاده و هانی نجم بود.

جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها که به یکی از گرایش‌های هنری معاصر می‌پردازد هنری شکل یافته از مواد دور ریختنی، زباله و پسماندهای شهری است.

88 اثر برتر در بخش عکس زنان و زندگی شهری، 44 اثر در بخش خوشنویسی و نیز 200 اثر برتر بهترین ها از دورریختنی ها از میان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به نمایشگاه راه یافته اند.

این نمایشگاه که عنوان نمایش بخش خلاقیت های فرهنگی هنری جشنواره تسنیم را برخود دارد، از 19 شهریورماه تا 26 شهریورماه به مدت یک هفته در باغ موزه قصر برپا است.

اختتامیه این نمایشگاه 30 مهر ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 231084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز