همشهری آنلاین: آیین اختتامیه نخستین جشنواره پرچم ۲۹ مهرماه در باغ‌موزه دفاع مقدس و درکنار بلندترین پرچم ایران برگزار می‌شود.

پرچم

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس نخستین جشنواره پرچم با اعلام این خبر افزود: «در این مراسم، ضمن اعلام نتایج داوری در بخش‌های مختلف جشنواره پرچم و معرفی برگزیدگان و منتخبین، جوایز برگزیدگان اهدا خواهد شد».

ناصر امین‌زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت زمان و کیفیت برگزاری مراسم اختتامیه گفت: «با توجه به موضوع جشنواره و برگزاری آن در سطح ملی، تعداد زیاد آثار رسیده و کیفیت ممتاز آثار، در نظر بود که اختتامیه جشنواره به‌گونه‌ای برگزار شود که در شأن پرچم و مقام اساتید و هنرمندان شرکت‌کننده باشد».

رئیس فرهنگسرای فردوس درخصوص علت انتخاب زمان برگزاری اختتامیه با بیان این‌که دغدغه برگزارکنندگان جشنواره این بود که تمام مراحل تدارک مقدمات مراسم آیین اختتامیه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و صورت پذیرد که در خور شأن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت هنرمندان عزیزمان باشد، اضافه کرد: «بیشتر تلاش‌مان بر این بود که برگزاری مراسم پایانی جشنواره با مراسم دیگری همزمان نباشد، تا موضوع پرچم تحت‌الشعاع امور دیگر واقع نشود و ما توفیق میزبانی همه هنرمندان، اساتید و شرکت‌کنندگان را در جشنواره پرچم داشته باشیم.

به همین دلیل، 29 مهر ماه برای برگزاری مراسم اختتامیه انتخاب شد».

وی با بیان این‌که مراسم اختتامیه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: «یکی از رویدادهای تاریخی بزرگ کشورمان که ارتباط معنی‌داری با مفهوم پرچم دارد، دفاع مقدس است ضمن اینکه سومین برج پرچم دنیا و بلندترین پرچم‌ کشور در پارک طالقانی و در جنب باغ‌موزه دفاع مقدس واقع شده است، این مکان را برای برگزاری مراسم پایانی مناسب دیدیم.

همچنین همکاری و همراهی بسیار مناسب و شایسته مسئولان و متولیان باغ موزه دفاع مقدس در انتخاب این محل بسیار تاثیرگذار بود».

ناصر امین‌زاده با قدردانی ویژه از رسانه‌ها برای پوشش خبری این رویداد مهم، از آنها برای شرکت در مراسم پایانی نخستین جشنواره پرچم دعوت کرد و گفت: «ان‌شاءالله تمام تلاش ما بر آن است که روز 29 مهرماه مراسمی بزرگ و باشکوه برگزار شود که علاوه بر تکریم مقام و مرتبه پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در شأن هنرمندان و اساتیدی که در جشنواره شرکت کرده‌اند نیز باشد و تمامی اینها میسر نمی‌شود مگر با حمایت خبرنگاران و اهالی رسانه‌های جمعی».

وی در پایان با قدردانی از توجه و حمایت‌های ریاست سازمان فرهنگی هنری افزود: «در این مسیر حمایت‌ها و مساعدت‌های بی‌سابقه امیر خوراکیان، ریاست محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در مدیریت این رویداد فرهنگی شایان تقدیر و تشکر است».

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

کد خبر 234632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز