شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهند درحالی که شرکت اپل خود را برای رونمایی دو مدل جدید آی‌فون آماده می‌کند،‌ همزمان درحال بررسی و ساخت مدلی بزرگتر از آی‌فون نیز هست.

آی‌فون

به گزارش فاکس نیوز، براساس این گزارش‌ها اپل درحال بررسی و ارزیابی برنامه‌هایی جدید برای تولید آی‌فون‌هایی با نمایشگرهای بزرگتر،‌از 4.8 اینچی تا 6 اینچی است. تولید چنین محصولی اولین قدم اپل در تولید اسمارت‌فون‌های بزرگتر از زمان عرضه آی‌فون 5 خواهد بود. تا پیش از آی‌فون 5 اپل نمایشگرهای 3.5 اینچی را برای اسمارت‌فون‌های محبوب خود انتخاب کرده بود.

ظهور این برنامه‌های جدید در دفتر کوپرتینوی اپل نشان‌دهنده این موضوع است که این شرکت درحال تغییر دادن سیاست‌های اسمارت‌فونی خود است تا موتوری جدید را برای سرعت بخشیدن به رشد خود در بازار به دست آورده و در رقابت با رقبایی سرسخت از قبیل سامسونگ پیروز شود.

رقیب کره‌ای اپل با عرضه مجموعه‌ای از اسمارت‌فون‌ها در ابعاد و قیمت‌های مختلف در بازار جهانی رتبه بالایی به دست آورده است و به تازگی نیز مدل گلکسی نوت 3 خود را با نمایشگری 5.7 اینچی روانه بازار کرد که در دسته اسمارت‌فون‌های ترکیبی تبلت-تلفن یا فبلت‌ها قرار دارد.

هنوز مشخص نیست اپل نیز قصد دارد استراتژی تنوع محصولی و ابعادی مشابه سامسونگ را در پیش بگیرد یا خیر. اپل در تولید 5 نسل اول از آی‌فون‌های خود صفحه نمایش 3.5 اینچی را انتخاب کرد اما در آی‌فون 5 صفحه نمایش را به 4 اینچ ارتقا داد و در عین حال وضوح تصویر را سه برابر بیشتر کرد که این اقدام موجب ایجاد تحولاتی در زمینه نرم‌افزارهای مرتبط با آی‌فون شد.

پیش از این نظرسنجی‌ها نشان داده بودند 80 درصد از کاربران آی‌فون خواستار بزرگتر شدن نمایشگر آن هستند،‌این درحالی است که بیشتر اسمارت‌فون‌های اندرویدی از نمایشگر بزرگتر از 5 اینچ است و حتی 6 اینچی است. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهند فروش اسمارت‌فون‌های 5 تا 7 اینچی در سه ماهه دوم سال 2013 از فروش تبلت‌ها و رایانه‌ها نیز بیشتر بوده‌است.

کد خبر 230063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز