سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: استیو جابز، شخصیت افسانه‌ای که رایانه‌های شخصی را خلق کرده و به شرکت اپل کمک کرد تا به ارزشمند‌ترین شرکت جهان تبدیل شود، در ابتدای کار بهترین رهبر و مدیر جهان نبوده‌است.

براساس گزارش فاکس نیوز، جان اسکالی مدیر سابق شرکت اپل می‌گوید جابز در آن روزها مدیر اجرایی خوبی نبوده‌است.  اسکالی در سیزدهمین کنفرانس مدیرعامل جهانی فوربس در بالی اندونزی به مدت هشت دقیقه درباره نحوه اخراج جابز از شرکتی که خود بنا کرده‌بود در سال 1985 سخنرانی کرده و جزئیات جدیدی را عنوان کرد.

اسکالی گفت من تعجب می‌کنم که چرا هیچ‌کس این پرسش را نمی‌پرسد: چطور دو نفر مانند جابز و من، که ظاهرا جدا نشدنی بودیم، همواره با هم بودیم و دوستان خوب یکدیگر بودیم، چطور می‌توانستیم طی چنین درگیری‌ها و نزاع‌های مشهوری رابطه خود را پایان بدهیم؟ من هیات مدیره را مقصر می‌دانم.

به گفته وی فرایند اخراج جابز با معرفی نسل دوم رایانه‌های مک آغاز شد. این محصول که در سال 1985 رونمایی شد در حد یک اسباب‌بازی مورد تمسخر قرار گرفت و بدترین برخورد‌ها نیز برای جابز بود.

اسکالی گفت: جابز در آن دوران به شدت افسرده شد،‌در نتیجه پیش من آمد و گفت می‌خواهم قیمت مکینتاش را کاهش دهم و بخش بزرگی از تبلیغ آن را از اپل 2 به مک تغییر دهم. من به او گفتم استیو، این کار هیچ تفاوتی در اوضاع ایجاد نمی‌کند. دلیل فروش نرفتن مک ارتباطی با قیمت و تبلیغ آن ندارد. اگر این کار را انجام دهی شرکت در معرض ورشکستی قرار می‌گیرد؛ اما او کاملا با من مخالف بود.

اسکالر ادامه داد: از این رو من به او گفتم که نزد هیات مدیره می‌روم و او گفت تو این کار را نمی‌کنی. گفتم پس ببین که این کار را انجام می‌دهم. پس از آن هیات مدیره بلافاصله با اسکالی موافقت کرد و جابز نیز اخراج شد.

کد خبر 230557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز