همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ بیش از چند روز نتوانست برتری شرکت اپل در بازار اسمارت‌فون را تاب بیاورد و در پی معرفی اولین گوشی ۶۴ بیتی توسط اپل، اعلام کرد اسمارت‌فون بعدی‌اش ۶۴ بیتی خواهد بود.

سامسونگ

براساس گزارش تلگراف،‌ شین جونگ-کیونگ معاون اجرایی شرکت سامسونگ در پی رونمایی از آِ‌فون 5S اپل در روز پنجشنبه که به عنوان اولین موبایل مجهز به تکنولوژی 64 بیتی معرفی شد، به خبرنگاران در کره جنوبی اعلام کرد اسمارت‌فون بعدی این شرکت  64 بیتی خواهد بود،‌و البته نباید به این زودی‌ها در انتظار عرضه این اسمارت‌فون بود.

واضح است که پیش از ارائه اسمارت‌فون جدید توسط سامسونگ،‌سیستم عامل اندروید باید ارتقا یابد تا اسمارت‌فون سامسونگ بتواند از  پردازشگر 64 بیتی بهره ببرد.  تراشه‌های 64 بیتی به صورت تئوری از عملکرد دقیق‌تری برخوردارند و همچنین می‌توانند به بیش از چهار گیگا‌بایت RAM دسترسی بیابند،‌البته این ویژگی در یک اسمارت‌فون مثبت به شمار نمی‌رود زیرا میزان مصرف باطری را افزایش می‌دهد.

اپل به واسطه استفاده از معماری 64 بیتی در آی‌فون 5S خود مورد ستایش تحلیل‌گران قرار گرفته‌است. این تکنولوژی است که امکان استفاده از حسگر اثرانگشت و پردازش تصاویری که در حالت "رگباری" دوربین گوشی ثبت شده‌اند را فراهم می‌آورد.

با این‌همه اگر سامسونگ اسمارت‌فون بعدی خود را با تراشه 64 بیتی معرفی کند، پیش از بهره بردن از قدرت افزوده شده پردازش گوشی جدیدش باید در انتظار عرضه نسخه 64 بیتی سیستم عامل اندروید بماند.

کد خبر 231079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز