دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرهای آلمانی ادعا می‌کنند با ایجاد نسخه کپی از اثر انگشت برروی سطحی شیشه‌ای توانسته‌اند سیستم امنیتی اسکن اثرانگشت آی‌فون‌ جدید شرکت اپل را دور بزنند.

اثر انگشت

براساس گزارش Cnet، گروهی از هکرهای آلمانی اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند با موفقیت سیستم امنیتی بیومتریکی گوشی آی‌فون 5S را با استفاده از وسایلی بسیار پیش‌پا افتاده هک کنند.

گروه هکرهای Chaos Computer Club اعلام کرد توانسته با گرفتن عکسی از اثرانگشت کاربر و چاپ آن برروی یک سطح شفاف، توانسته به گوشی کاربر وارد شود. حسگر اثرانگشت که در زیر کلید Home گوشی آی‌فون قرار گرفته،‌جایگزین رمز عبور چهار‌رقمی شده که برای حفظ امنیت گوشی و استفاده از اپل‌استور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این گروه در وبلاگ خود اعلام کرد این نمایش نشان می‌دهد که اثرانگشت به عنوان مانعی برای کنترل دسترسی به اطلاعات اسمارت‌فون‌ها مناسب نیست و نباید از آن استفاده کرد. این گروه شیوه کار خود را برای دور زدن سیستم ایمنی جدید آی‌فون اینگونه تشریح کرده‌است:

ابتدا از اثر انگشت کاربر با کیفیت 2400 نقطه در اینچ عکس گرفته شد، سپس عکس ویرایش شده و معکوس شد و با استفاده از لیزر برروی سطحی شفاف و با کیفیت 1200 نقطه در اینچ چاپ شد. سپس لایه لاستیکی نازکی که برروی صفحه شفاف قرار داشت برداشته شد، کمی مرطوب شده و برروی حسگر اثرانگشت آی‌فون قرار گرفت و گوشی باز شد.

فرانک ریگر سخنگوی این گروه می‌گوید امیدواریم این آزمایش در نهایت به تخیلات افراد درباره امنیت استفاده از نشانگرهای بیومتریکی خاتمه دهد زیرا استفاده از عاملی مانند اثر انگشت که امکان تغییر دادن آن وجود ندارد و به علاوه افراد به صورت خواسته یا ناخواسته نمونه‌ای از آن را برروی هر سطحی و هر مکانی جا می‌گذارند کار عاقلانه ای به نظر نمی‌آید.

این گروه درحالی در گشودن سیستم امنیتی آی‌فون 5S موفق شده‌است که محقق امنیتی به نام نیک دیپتریلو برای اولین فرد یا گروهی که بتواند حسگر اثرانگشت آی‌فون 5S را هک کند، جایزه‌ای 16 هزار دلاری تعیین کرده‌است و این گروه اکنون باید ویدیویی از کار خود را برای وی ارسال کنند تا به عنوان برنده انتخاب شوند.

کد خبر 232148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز