همشهری آنلاین: کریسان برنان، دوست سابق استیو جابز که اولین شریک زندگی او نیز بود، قصد دارد خاطرات زندگی مشترکش با استیو جابز موسس کمپانی اپل را به نگارش درآورد.-

steve jobs

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، برنان که مادر بزرگترین فرزند استیو جابز است، قصد دارد در کتابش نشان دهد که چگونه موفقیت اپل جابز را به نیرویی اهریمنی بدل کرد.

برنان در کتابی با عنوان «گازی بر سیب» می‌گوید جابز باور داشت روح یک جنگنده جنگ جهانی دوم را در وجودش دارد و با موفقیت‌های اولیه‌اش به یک روح پلید بدل شد.

وی در کتابش می نویسد او عاشق سادگی دهه چهل قرن بیستم بود و گروه های موسیقی آن دوره مثل تامی دورسی و بنی گودمن را دوست داشت.

برنان و جابز در سال 1972 و زمانی که هر دویشان دانش آموزان هومستد کالیفورنیا بودند با هم آشنا شدند و به مدت پنج سال با دانیل کوتک، مهندس کامپیوتری که از اولین کارمندان شرکت اپل نیز بود، زندگی صمیمانه‌ای داشتند. رابطه برنان و جابز در سال 1977 به پایان رسید.

برنان در کتابش مردی را به تصویر می‌کشد که بسیار پشتکار داشت و علاقه عمیقش به معنویت با رفتار اهانت آورش نسبت به افراد و کارهایی که او فکر می‌کرد در سحطش نیستند مخلوط شده بود. در رستوران‌ها او هربار همان غذای همیشگی را سفارش می‌داد و از کیفیت سس کنار غذا شکایت می‌کرد.

به نوشته برنان همان‌طور که اپل موفق شد و جلوتر رفت، ضمیر و نفس جابز هم تغییر کرد. او می‌نویسد: رفتارهای او با موفقیت بهتر نشدند؛ آن ها از رفتارهای یک نوجوان در حال رشد و احمق به شرارت کامل تبدیل شدند. استیو مانند یک اهریمن با خدمتکاران رفتار می‌کرد و به آن‌ها نکته‌هایی برای ارایه خدمت بهتر را گوشزد می‌کرد، که بر این ایده متمرکز می‌شدند که فقط باید زمانی دیده شوند که او به آنها نیاز داشت. استیو به طرز غیر قابل کنترلی منتقدانه عمل می‌کرد.

در عین حال جابز زمان بسیار زیادی را با کوبون چینو اوتوگاوا رییس فرقه ریاضت ژاپنی و مشاور معنوی خود می‌گذراند.

وی می‌نویسد: من از خواب بیدار می‌شدم و می‌دیدم که استیو با زبان سمبلیک و با لحن کاملا مشخصی که تقلیدی از لحن استاد معنوی‌اش بود با من صحبت می‌کند. او چندین بار با من درباره پنج گل فوق العاده‌ای که به او داده شده بودند صحبت کرد.

برنان باور دارد که او یکی از این گل‌ها بوده است.

جابز همچنین سعی کرد کنترل پیشرفت معنوی برنان را نیز بر عهده بگیرد. به گفته برنان این کنترل با روش‌های غریبی همراه بود که استفاده از مواد مخدر هم از جمله آنها بود.

جابز کار تاسیس «اپل لیسا» را در سال تولد دخترش شروع کرد. به گفته وی واژه LISA کلمه مخففی است از عبارت «معماری مخلوط از نرم افزارهای داخلی». او بعدها به والتر آیزاکسون بیوگرافی نویس گفت «مشخص است که پروژه را به اسم دخترم نامیدم.»

کتاب استیو جابز که پس از درگذشت مدیر فقید کمپانی اپل به قلم آیزاکسون منتشر شد، به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه کتاب تجاری فایننشال تایمز و گلدمن ساکز که به انتخاب بهترین کتاب های تجاری سال می‌پردازد، معرفی شد. این کتاب که با استقبال وسیع مردم روبه رو شد، پرفروش ترین کتاب غیرداستانی دو سال پیش بود.

کتاب «گازی بر سیب» از سوی نشر سن مارتین بیست و نهم اکتبر (7 آبان) منتشر خواهد شد.

کد خبر 235331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز