همشهری آنلاین: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دوران امام جعفر صادق(ع) دوران و فرصت طلایی برای دین اسلام بود.

مقتدایی

به گزارش خبرنگار مهر از شهرکرد، آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر دوشنبه اجتماع بزرگ عزاداران شهرکردی در سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در امامزاده دو معصوم شهرکرد با بیان تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: احکام و تعالیم اسلامی در دوران امام جعفر صادق فرصت انتشار پیدا کرد و امام تلاش بسیاری در این خصوص انجام داد.

وی گفت: احادیت و روایت امام جعفر صادق همچنان به کار گرفته می شود و در راه رسیدن به رستگاری نقش مهمی را ایفا می کند.

وی با اشاره به زمان انقلاب، تصریح کرد: تشکیل حکومت در راستای نظم دادن به امور زندگی مردم است و وجود مجتهدان فراوان در حکومت اسلامی موجب هرج و مرج در حکومت اسلامی می شد و در حکومت اسلامی تنها یک نفر به عنوان نماینده ولی فقیه زمام امر را باید در دست می گرفت.

تعین مجلس خبرگان برای جلوگیری از هرج و مرج در جامعه بود

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: امام خمینی برای اینکه در کشور هرج ومرج به وجود نیاید مجلس خبرگان را تعین کرد تا در این مجلس نمایندگان مردم رهبر را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: انتخاب در رهبر در جامعه اسلامی وظیفه مجلس خبرگان است و شخصی که خبرگان انتخاب می‌کنند ولی فقیه وجانشین امام زمان(عج) در غیبت است.

آیت الله مرتضی مقتدایی عنوان کرد: در زمان غیبت نظر ولی فقیه مورد توجه است.

اتفاق های پیش آمده در مصر به دلیل خلا نبود رهبری است

وی عنوان کرد: ولی فقیه باید جامع الشرایط باشد و ولی فقیه از دو جهت دارای اهمیت است یکی اینکه از جانب امام زمان حکم دارد و از نظر عرفی انتخاب شده مردم است.

آیت الله مرتضی مقتدایی با اشاره به اختلافات اتفاق افتاده در مصر بعد از انقلاب مصر، عنوان کرد: اتفاق های پیش آمده در مصر به دلیل خلا نبود رهبری در آن کشور بوده که نتوانسه اند انقلاب خود را رهبری کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: از برکات وجود رهبری در ایران بین قوای سه گانه وحدت و همدلی وجود دارد و انتخابات بدون هیچ دلیلی و مشکل و تنشی به برکت وجود رهبری برگزار شد و دولت جدید با کابینه جدید کار را برای مردم آغاز کرده است.

وی یادآور شد: وظایف مردم نسبت به رهبری اطاعت رهبر و تسلیم امر رهبر بودن است و همین امر باعث این می شود گه ما جانشین امام زمام را بشناسیم و تابع نظر رهبر بودن موجب می شود که برکاتش به خود مردم باز گردد.

کد خبر 229552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز