همشهری‌آنلاین: کتاب خاطرات حجت الله ایوبی از دوران مسوولیتش در فرانسه به عنوان رایزن فرهنگی ایران منتشر شد.

کتاب خاطرات حجت الله ایوبی

به گزارش ایسنا، کتاب خاطرات حجت الله ایوبی که به تازگی به عنوان رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است، با عنوان 1970 روز در شماره شش ژان بارت از سوی نشر ثالث منتشر شده است.

شماره شش ژان بارت نام خیابانی است در فرانسه که خانه‌ی فرهنگ ایران در آن قرار دارد و حجت الله ایوبی از تیرماه سال 1380 و در مدت زمان 1970 روز به عنوان رایزن فرهنگی در این محل اقامت داشته است.

کتاب حاضر شامل خاطرات ایوبی از زمان ورودش به خانه‌ی فرهنگ ایران در فرانسه و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی این خانه ، دیدارها و حضور خود و هنرمندان ایران و دیگر کشورها در این خانه و برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در کشور فرانسه است.

در این کتاب ایوبی سعی کرده است با بیانی داستانگونه به شرح چگونگی برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی خانه‌ی فرهنگ ایران اعم از شعر، موسیقی، سینما، نمایش و... در مدت چهارساله‌ی مسئولیتش به عنوان رایزن فرهنگی در کشور فرانسه بپردازد.

همچنین در بخش‌هایی از کتاب ایوبی گزارش‌هایی از بازدیدهای خود از مکان‌های تاریخی و فرهنگی کشور فرانسه ارائه کرده است.

بخشی از کتاب نیز حول اتفاقاتی است که در این مدت با محوریت شخصیت‌های فرهنگی ایرانی و یا آثار فرهنگی هنری آنان در فرانسه رخ داده است و او به بازتاب بازخورد این اتفاقات و آثار در کشور فرانسه پرداخته است.

در پایان کتاب نیز تعدادی عکس از برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف برگزار شده از سوی خانه‌ی فرهنگ ایران در فرانسه منتشر شده است.

کتاب به تازگی در 320صفحه با شمارگان نسخه 1100و به قیمت 14 هزارتومان از سوی انتشارات «ثالث» منتشر شده است.

کد خبر 229095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز