همشهری‌آنلاین: همزمان با ایام شهادت امیر مومنان حضرت امام علی(ع) نخستین دانشنامه آنلاین موضوعی و الفبایی این امام همام منتشر و طی مراسمی رونمایی شد.

دانشنامه امام علی (ع)

فارس نوشت: دانشنامه جامع و موضوعی امام علی (ع) به همت پایگاه جامع عاشورا تولید شده است که دربردارنده بیش از 2هزار و 800 واژگان و محتوای مرتبط با امام علی (ع) در قالب 21 نمایه اصلی است.

از بخش‌های مختلف این دانشنامه می‌توان به «قضاوت‌ها و معیارهای امام علی(ع)»، «پیشگویی‌ها و خبرهای حضرت از آینده»، «خاطرات مطرح شده به زبان امیرالمومنین (ع)»، «کرامات آن حضرت» ، «داستان‌ها و روایات»، «فضائل و برتری‌ها»، «اصحاب و یاران» و «آیین جهاد» اشاره کرد.

در دیگر بخش‌های اصلی دانشنامه جامع موضوعی و الفبایی امام علی (ع)، زندگانی و رفتار و عملکرد ایشان به صورت تفکیکی و تفصیلی در خصوص مسائل «نظامی و دفاعی»، «امور اطلاعاتی، امنیتی و قضایی»، «رفتار و بینش سیاسی»، «امور اعتقادی و عبادی و معنوی»، «امور تربیتی و پرورشی»، «لزوم نظارت مردمی»، «اخلاق اسلامی»، «اصول مدیریت اسلامی»، «امور علمی و هنری»، «تفریحات و شادابی» و «امور بهداشتی، درمانی» بیان شده است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشنامه این است که ترکیب دسترسی موضوعی و الفبایی آن به طور همزمان است و این ویژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند همه محتوای مرتبط با آن امام را هم به صورت تفکیک موضوعی و هم به صورت الفبایی مشاهده کنند.

بر اساس این گزارش، علاقمندان برای دسترسی به این دانشنامه می‌توانند به پایگاه جامع عاشورا به نشانی اینترنتی www.ashoora.ir مراجعه کنند.

کد خبر 225190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز