همشهری آنلاین: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد طی سخنانی در یازدهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مسجد با اشاره به بحث مسجد الاقصی تصریح کرد: مسجد الاقصی هم هویت دیروز ما و هم هویت امروز و هم امید فردای ماست و میعادگاه امام عصر مسجد الاقصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد طی سخنانی در یازدهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مسجد که صبح چهارشنبه 30 مرداد در تهران برگزار شد، گفت: این اجتماع بسیار ممتاز به نام خانه خدا تشکیل شده است و قداست و شکوه امروز به قداست مسجد است.

وی مسجد را نماد مشترک هویت اهل قبله خواند و با اشاره به بحث مسجد الاقصی تصریح کرد: مسجد الاقصی هم هویت دیروز ما و هم هویت امروز و هم امید فردای ماست و میعادگاه امام عصر مسجد الاقصی است. امروز به نام این مسجد کنار هم جمع شدیم به یاد آن روز که صهیونیست ها به این مسجد جسارت کردند و آن را به آتش کشیدند و گروه جعلی صهیونیست در برابر اسلام قرار گرفت.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: اهانت به بیت المقدس نشانه راهبرد اسرائیل برای ریشه کنی اسلام است. واقعه به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1962 باعث شد این روز به عنوان روز جهانی مسجد انتخاب شود. مسجد جایی برای تولید و صیانت از هویت اسلامی است و یکی از بزرگترین نقش آفرینی مسجد در اتفاق بزرگ قرن یعنی انقلاب اسلامی ایران وجود داشت و این مسئله را ما در بیداری اسلامی نیز می توانیم ببینیم.

حاج علی اکبری خطاب به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در این اجلاس حضور داشت با اشاره به خلاء قانونی در حوزه مسجد گفت: طی مطالعه ای که در مورد جایگاه مسجد در نظم حقوقی کنونی داشتیم متوجه شدیم که خلاء قانونی در حوزه مسجد به شدت وجود دارد. به نظر می رسد با دستور جنابعالی و نیز در مرکز پژوهش های مجلس کارگروهی در این مسئله تشکیل شده و این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند تا یک قانون جامع در این زمینه تدوین گردد و قطعا این جزء حسنات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز کار دولت یازدهم تصریح کرد: حضور دکتر روحانی در مسند ریاست جمهوری برای ما نیز امیدهای فراوانی را همراه داشته است. امیدواریم با حضور ایشان که به مباحث دینی اشراف دارند و خود فرزند حوزه هستند در این دوره شاهد قدم هایی درباره تقویت مسجد باشیم و ما برای موفقیت ایشان در کابینه یازدهم دعا می کنیم و طبق امر مقام معظم رهبری همه ما اهل مسجد آمادگی هر نوع همکاری را با ایشان داریم.

به گزارش مهر در پایان این بخش از مراسم از کتاب «مسجد در نظم حقوقی کنونی» که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد تدوین شده است رونمایی شد.

کد خبر 228009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز