یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه آیکان که مسئولیت تخصیص آدرس‌های اینترنتی را در سرتاسر جهان به عهده دارد،‌ به تازگی قطعنامه‌ای جدید را برای ممنوع کردن نام‌های دامنه بدون نقطه به تصویب رسانده‌است.

icann

براساس گزارش Cnet، برخلاف آنچه همه تصور می‌کنند،‌شرکت گوگل همواره قادر نیست به آنچه می‌خواهد دسترسی پیدا کند،‌ دست‌کم زمانی که پای موسسه آیکان در میان باشد.

این موسسه که مسئولیت تخصیص اسامی آدرس‌های اینترنتی را به عهده دارد، این هفته قانونی را برای ممانعت از استفاده از دامنه‌های بدون نقطه تصویب کرد و به صورت ویژه به نقشه‌های شرکت گوگل برای دستیابی به این آدرس اینترنتی بدون نقطه "http://search" پایان داد.

گوگل علاقه خود به داشتن دامنه‌های بدون نقطه را در ماه آوریل و با ارسال نامه‌های به آیکان به این موسسه اعلام کرد. ایده اصلی این طرح استفاده از دامنه‌های بدون نقطه برای نام‌های دامنه بسیار مشهور و سطح بالا است،‌برای مثال به جای  http://amazon.music از دامنه http://music استفاده شود.

البته آیکان پیش از دریافت این نامه از گوگل اعلام کرده‌بود که دامنه‌های بدون نقطه برای اینترنت زیان‌بار هستند. براساس گزارشی که سال گذشته درباره این دامنه‌ها منتشر شد، آیکان به شدت علیه استفاده از این دامنه‌ها توصیه کرده و توضیح داده که دامنه‌های بدون نقطه مغایر با پروتوکول‌هایی از قبیل SMTP هستند و در عین حال با شبکه‌های اینترانت ناهمخوانی‌هایی دارند.

کد خبر 227506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز