همشهری آنلاین: سازمان آیکان، ICANN، آماری جدید در رابطه با برترین دامنه‌های اینترنتی درخواست شده توسط کشورهای مختلف ارائه کرده است.

ICANN

سازمان آیکان که مسئولیت تخصیص دامنه‌های اینترنتی در سرتاسر جهان را به عهده دارد اعلام کرد از میان هزار و 930 درخواست دریافتی‌اش برای ثبت نام دامنه،‌ 884 درخواست به آمریکا اختصاص داشته است.

در مقابل تنها 40 درخواست به بریتانیا، ‌303 درخواست به منطقه آسیا - پاسیفیک و 17 درخواست به آفریقا اختصاص داشته‌اند. جزئیات اینکه چه افراد و یا موسساتی این دامنه‌ها را درخواست داده‌اند در روزهای آینده در لندن مشخص خواهد شد.

آیکان در کنفرانسی خبری اعلام کرد 166 درخواست به دامنه‌های بین‌المللی اختصاص داشته‌اند،‌ دامنه‌های عمومی یا gTLDs که به الفبای لاتین نوشته نمی‌شوند.

به گفته "راد بکستروم" رئیس و مدیر اجرایی آیکان این به آن معنی است که اگر شما ساکن چین هستید و یا در نقطه‌ای از هندوستان سکونت دارید این شانس را خواهید داشت تا از اینترنت به زبان محلی خود استفاده کنید.

نام کشور یا منطقه تعداد درخواست‌ها
آمریکای شمالی 911
اروپا 675
آسیای پاسیفیک 303
آمریکای لاتین 24
آفریقا 17
(زبانهای غیر لاتین) 116

به گفته بکستروم،‌ این ویژگی اینترنت را برای انسان‌ها قابل دسترس‌تر می‌سازد. همچنین با توجه به افزایش گرایش به ابزارهای قابل حمل در میان کاربرانی که نام‌های دامنه کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند، فضای مناسبی به وجود آمده و فرصتی مناسب برای کوتاه‌تر شدن نامهای دانه‌ها ایجاد شده است.

برای مثال شرکت ژاپنی کانن با پرداخت 158 هزار دلار آدرس اینترنتی www.canon.com/products را به www.products.canon تغییر داده است.

گوگل نیز برای دریافت دامنه‌های google. و youtube. و lol. درخواست داده‌ است. دیگر شرکت‌های کمتر شناخته شده نیز در حال استفاده از شرایط ویژه کوتاه‌سازی نام‌های دامنه هستند.

شرکت Top Level Domain Holdings برای دریافت 92 دامنه برای خود و مشتریانش در حدود 13.5 میلیون دلار هزینه کرده و درخواست دریافت دامنه‌هایی از قبیل hotel. و london. را داده است.

بر اساس گزارش BBC، شرکت‌ها و سازمان‌ها سالانه برای حفظ دامنه‌های خود باید مبلغی 25 هزار دلاری را پرداخت کنند با این همه تمامی شرکت‌ها موفق به پرداخت این هزینه نمی‌شوند.

به گفته آیکان درخواست شرکت‌های مشهور تجاری که برندی شناخته شده و قابل توجهی دارند نسبت به دیگر درخواست‌ها در اولویت قرار گرفته خواهند شد.

کد خبر 173984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز