همشهری‌آنلاین: برنامه‌ریزی برای انتقال کنترل نظارت بر اینترنت (آیکان) از سیطره ایالات متحده آمریکا به یک نماینده جهانی بدون یک تعامل پیش از انتخابات ۲۰۱۶ امریکا می‌تواند خطرآفرین باشد.

آیکان

به گزارش شارا، فادی چهاده مدیر اجرایی شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های واگذار شده (آيكان) گفت: برخلاف سیستم نظارتی فعلی، سیستم جدید ممکن است عمدا سعی به تاخیر انتقال مجموعه برای 30 سپتامبر نماید.

وی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه طی جلسه چهار روزه در سنگاپور گفت: ما می‌دانیم در سال 2016 چه فرآیندهای سنگین سیاسی در امریکا  اتفاق می افتد. بنابراین اکسیژنی که در دسترس موارد خاص است ممکن است به آسانی توسط فرآیندهای انتخاباتی مصرف شود.

چهاده گفت جامعه اینترنت در جریان تلاش توسط برخی از احزاب برای خارج راندن چنین رویکرد چند ذینفعانی را با به تاخیر انداختن فرآیند جابجایی قرار گرفته است اما او به نام کسی یا کشوری اشاره‌ای نکرد.

وی گفت: آن‌هایی که برای اهداف خودشان در تاخیر جابجایی تلاش می‌کنند در اشتباه هستند، ما می‌دانیم که قوی‌ترین ابزار سیاسی برای از بین بردن چیزی این است که آن را به تاخیر بیاندازیم.

چهاده اذعان کرد که ایالات متحده ممکن است بخواهد با ادامه بحث میان ذینفعان همچنان کنترل خود را بر رژیم رگولاتوری فراتر از گذشته ادامه دهد.

استیو کراکر، رئیس هیئت مدیره آیکان در سنگاپور گفت: هیچ زمان قطعی برای اتمام رگولاتوری وجود ندارد. اما یک درک عمومی از شتاب و درجه ای از اورژانسی بودن برای این جایجایی وجود دارد.

  • عدم تمایل به واگذاری کنترل

در ایالات متحده، برخی قانونگذاران با انتقاد از جابجایی کنترل گروه، با استناد به این احتمال که می‌تواند منافع ملی را به خطر بیاندازد، مخالفت خود را اعلام کردند.

واشنگتن اصرار کرده است که تنها امکان آن وجود دارد که این کار به گروهی از نمایندگان دولتی، جامعه مدنی و کسب و کارها در جهان واگذار شود.

کد خبر 287303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha