شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

گروه بورس: شاخص کل بورس تهران در مبادلات شنبه ۲۶ مرداد رکورد جدیدی را به ثبت رساند و برای نخستین بار از مرز ۶۰هزار واحد عبور کرد.

بورس

به گزارش همشهری، روند صعودی شاخص کل بورس تهران در مبادلات شنبه 26 مرداد ادامه یافت و این شاخص توانست وارد کانال جدیدی شود. آمار‌ها نشان می‌دهد شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 25هزار واحد رشد کرده که بخش زیادی از این رشد مربوط به 2‌ماه گذشته است.

کارشناسان بر این باورند که انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری تأثیر عمیقی بر بازار سهام داشته و بخش زیادی از رشد شاخص در 2‌ماه گذشته ناشی از اعتمادی است که بورس تهران به دولت جدید کرده چرا که از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شاخص بورس بیشتر از 15هزار واحد رشد کرده است.

به‌دنبال صعود‌های مداوم شاخص بورس دیروز هم شاخص کل، رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و با1.4درصد رشد معادل 830واحد افزایش یافت و برای نخستین بار به 60هزار و 440واحد رسید. به‌نظر می‌رسد با توجه به جو عمومی بازار و تشکیل صف‌های سنگین برای خرید، شاخص کل بتواند به اعداد بالاتری هم در روز‌های آینده دست یابد.

همچنین همگام با رشد شتابان شاخص بورس میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس به 58درصد رسید و در عین حال ارزش کل بورس تهران به مرز 290هزار میلیارد تومان رسید. انتظار می‌رود در روز‌های آینده با ورود شرکت همراه اول به بورس و همچنین ادامه افزایش قیمت سهام شرکت‌ها، ارزش کل بورس تهران برای نخستین بار به 300هزار میلیارد تومان معادل 93میلیارد دلار برسد.

آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد سهامداران بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 40هزارو500میلیارد تومان سهام در بورس دادوستد کرده‌اند که این بیش از کل معاملات 12ماه سال گذشته بورس است. همچنین از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 700هزار نفر در بورس سهام خرید و فروش کرده‌اند.

کد خبر 227379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز