سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته ۱۴۶واحد افزایش یافت و به ۵۹هزارو۷۵۴واحد رسید.

بورس

در مبادلات روز گذشته شرکت‌های مخابرات ایران، ایران‌خودرو و بانک پاسارگاد به‌دلیل رشد قیمت سهامشان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و در مجموع 232واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشتند.

افزایش ارزش معاملات بورس

ارزش معاملات بورس تهران دیروز افزایش یافت. سهامداران دیروز یک میلیاردو 68میلیون سهم به ارزش 362میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند که این میزان نسبت به روزهای گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. در روزهای گذشته سهامداران به‌طور متوسط روزانه 250میلیارد تومان سهام دادوستد کردند. دیروز همچنین شرکت‌های سیمان‌فارس‌وخوزستان، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری‌ سایپا، لیزینگ رایان‌ سایپا، فراورده‌های‌ نسوز پارس‌، سیمان‌هگمتان‌، سایپا، بانک‌پارسیان‌، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پارس‌ خودرو با صف خرید سهامداران مواجه شدند. صف خرید سهام سرمایه‌گذاری سایپا دیروز با ثبت 375درخواست به 31میلیون سهم رسید.

فروش ورق فولاد مبارکه در بورس کالا

در مبادلات روز گذشته شرکت فولاد مبارکه موفق به فروش هزارو150تن ورق در بورس کالا شد. دیروز و در تالار صنعتی و معدنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان موفق به فروش 900تن ورق سردB به قیمت هزارو990تومان به‌صورت سلف شد. این شرکت همچنین 250تن ورق گالوانیزه را هم به قیمت 2هزارو195تومان فروخت.

از دیگر محصولاتی که در رینگ فلزی مبادله شد می‌توان به 200تن کک متالورژی و 100تن مس مفتول اشاره کرد. دیروز همچنین در رینگ صادراتی شرکت نگین فخر آذربایجان 1500تن قیر را به قیمت هر تن 600دلار به‌صورت نقد به فروش رساند. در تالار نفت و پتروشیمی هم شرکت پالایش نفت اصفهان 1720تن وکیوم باتوم را به قیمت هر کیلوهزارو7تومان مورد مبادله قرار داد. این شرکت همچنین 4هزار تن لوب کات سنگین را به‌صورت نقد فروخت.

کد خبر 226883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز