دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد که ۱۰صندوق برتر سرمایه‌گذاری توانسته‌اند در طول ۳‌ماه گذشته به‌طور میانگین از۵۰ تا ۷۰درصد سود نصیب سهامداران خود کنند.

بورس

به گزارش همشهری، با گذشت 4سال از زمان راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کارنامه عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری روزبه‌روز بهتر می‌شود و هرچند در برخی دوره‌ها بازده عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازده شاخص کل بورس تهران کمتر بود اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که میزان بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازده کل بورس تهران پیشی گرفته است. در حال حاضر میانگین بازده 5ماهه بورس تهران به 60درصد رسیده است درحالی‌که بازده بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیش از این میزان بوده و حتی بازده تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیش از 80درصد بوده است.

پیش‌بینی می‌شود از هفته جاری با ورود صندوق‌های قابل معامله در بورس معروف به‌ای تی اف معاملات واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذار رونق بیشتری در بورس بگیرد. صندوق‌های قابل معامله صندوق‌هایی هستند که مردم می‌توانند، واحد‌های آنها را به‌راحتی از طریق تابلوی بورس خریدوفروش کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزار‌های نوین مالی هستند که امکان دادوستد سهام را برای عموم مردم و سهامداران ریسک گریز مهیا می‌کند. مردم می‌توانند با خرید واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌طور غیرمستقیم در بورس تهران سرمایه‌گذاری کنندو این صندوق‌ها با به کارگیری مدیران حرفه‌ای دارایی‌های مالی سرمایه‌گذاران را در اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اطلاعات جدید نشان می‌دهد ازمیان کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری 10صندوق نخست در 3‌ماه گذشته 50 تا 70درصد سود به‌دست آورده‌اند که در میان آنها صندوق مشترک آرمان با کسب 70درصد سود در رتبه نخست بازار سرمایه در 3‌ماه گذشته ایستاده است. پس از آن صندوق‌های توسعه صادرات و صندوق مشترک آسمان یکم به‌ترتیب با 62 و 57 درصد سود در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

پس از آنها به‌ترتیب صندوق‌های فارابی، کاریزما، سینا، حافظ، بورسیران، عقیق وآگاه، رتبه‌های چهارم تا دهم بازار سرمایه را به‌دست آورده‌اند و به‌طور میانگین 50 تا 57 درصد سود نصیب سهامداران خود کرده‌اند. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد این 10 صندوق در 6‌ ماه گذشته نیز به‌طور میانگین 75 تا 90درصد سود نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

کد خبر 227726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز