مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفتمین جلسه از سلسله گفتگوهای تهران با عنوان «تهران- نشانه‌های عاطفی و خاطرات جمعی» ۲۷ مرداد ماه برگزار می‌شود.

شهر

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور گلی امامی (نویسنده و مترجم)، عقیل بهرا (معمار به نمایندگی از دفتر شاخه تجربی معماری کلانشهر)، ناصر تقوایی (نویسنده، کارگردان و عکاس)، مرتضی دره‌باغی (نقاش)، محمد سالاری (جامعه شناس و اقتصاد دان)، اسکندر مختاری (معمار و پژوهشگر مطالعات تهران) 27 مرداد ماه ساعت 16 تا 19 در موزه قصر واقع در خیابان شریعتی، خیابان پلیس برپا خواهد شد.

طبق اعلام دست‌اندرکاران موسسه تهران - مطالعات کلانشهر، «این موسسه در نیمه دوم سال 1390 و توسط جمع کوچکی از متخصصین معمار و شهرساز به صورت نهادی مستقل و غیردولتی تاسیس شده است.

هدف اصلی این موسسه به غیر از ایفای نقش دیدبان تهران، تاکید و یادآوری اهمیت شهر تهران به عموم شهروندان (هم به عنوان پایتخت کشور و هم به عنوان مکان زیست کنونی ما) و برانگیختن حساسیت نسبت به این شهر است تا بتوان دست در دست یکدیگر بر اعتلای کیفی آن به عنوان یک کلانشهر افزود.

در این راستا، یکی از برنامه‌های موسسه تهران برگزاری سلسله گفتگوهای تهران است که به صورت نشست‌های ماهیانه با حضور متخصصین، هنرمندان و علاقمندان به بررسی مسائل شهر تهران می‌پردازد».

پژوهش و پیشنهاد روز اول آبان ماه به عنوان روز تهران و برگزاری سالیانه جشن تهران و برگزاری مسابقه معماری با هدف اعتلای کیفیت زیست در شهر تهران از دیگر پروژه‌های موسسه تهران است.

 

کد خبر 226951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز