همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به این که طرح ساماندهی بازار تهران توسط شهرداری تهیه شده است،گفت: این طرح به سازمان میراث فرهنگی ارائه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جاوید با اشاره به طرح ساماندهی بازار تهران به عنوان یکی از طرح های موضعی، گفت: ساماندهی محور بازار تهران به عنوان یکی از بافت‌های قدیمی و مهم تهران در طرح تفصیلی تهران پیش بینی شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: بازار تهران از جمله محورهای با اهمیت شهر در طرح تفصیلی تهران است که به همین دلیل تمهیدات خاصی برای آن پیش بینی شده است.

جاوید با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: ضوابط ساخت و ساز در بازار تهران نیاز به همانگی با سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دارد و از این رو این ضوابط پس از تهیه توسط شهرداری منطقه 12 به سازمان میراث فرهنگی منتقل شد.

وی افزود: هم اکنون پیگیری‌های لازم در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است تا پس از تصویب زمینه اجرای آن فراهم شود.

جاوید در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی بازار تهران به عنوان یکی دیگر از طرح های موضعی نیز گفت: این طرح نیز آماده و نهایی شده است و در زمان مقرر اجرایی خواهد شد.

کد خبر 221000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز