مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل حریم شهر تهران از ساماندهی دروازه‌های ورودی تهران خبر داد و گفت: ایجاد مراکز خدماتی، گردشگری و رفاهی به همراه ایجاد فضای سبز و درختکاری از محورهای این طرح است که هم اکنون برای 5 محور ورودی پایتخت نهایی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید صباح الدین متقی در زمینه تهیه طرح دروازه های ورودی شهر تهران گفت: از 9 مبدا ورودی شهر، طرح برای 5 مبدا پایتخت آماده شده و بر این اساس، برنامه ریزی هایی برای اجرا از خط حریم تا خط محدوده تهران پیش بینی شده است .

وی افزود: درگام اول در طراحی این دروازه‌ها که مصوبه طرح جامع نیزدارد، مراکز خدماتی، گردشگری و رفاهی از خط حریم تا خط محدوده در نظر گرفته شده است و در ادامه این طرح از مرکز جاده به عرض 150 متراز هر دو طرف، فضای سبز ودرختکاری پیش بینی شده تا با این ترتیب هر گاه وارد حریم و دروازه های شهر شویم تفاوت آن با بیرون حریم کاملا مشهود باشد.

مدیر کل حریم شهر تهران تصریح کرد: هم اکنون این طرح برای 5 محور از 9 مبدا ورودی پایتخت آماده شده است.

متقی ادامه داد: به علت زمان بر بودن اجرای این طرح، مشارکت بخش خصوصی ضروری بود که به این ترتیب مقرر شد تا ایجاد و نگهداری فضای سبز به همراه خدماتی که در مراکز خدماتی، رفاهی محدوده حریم ارائه می شود در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و به این ترتیب علاوه بر تامین ارزش اقتصادی از فضای سبز ایجاد شده نیز صیانت و نگهداری شود .

وی افزود: هفته آینده مصوبه این موضوع به مناطق مربوطه ابلاغ خواهد شد.

به گفته مدیر کل حریم شهر تهران، هم اکنون مذاکرات مربوطه با سازمان سرمایه گذاری انجام و بخش خصوصی نیز جذب شده است و به زودی جمع بندی نهایی در این موردصورت خواهد گرفت.

کد خبر 221919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز