سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصمیم تل آویو برای ساخت واحدهای صهیونیست نشین جدید در مناطق اشغالی با انتقاد شدید آمریکا و سازمان ملل مواجه شد.

شهرک سازی صهیونیست‌ها

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعلام ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین جدید در اراضی اشغالی مذاکرات سازش را که به تازگی با پیگیری‌های دولت آمریکا آغاز شده، در سایه قرار داده است.

در همین رابطه واشنگتن با ابراز نگرانی جدی در مورد تصمیم اخیر تل آویو، چنین اقدامی را به باد انتقاد گرفت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شهرک سازی در بحبوحه "دوره‌ای بسیار حساس" را به زیان روند مذاکرات سازش دانست و گفت واشنگتن قانونی کردن شهرک‌سازی را نمی‌پذیرد و در این راستا مشغول رایزنی با تل آویو است.

همچنین سخنگوی سازمان ملل ضمن انتقاد از تصمیم رژیم صهیونیستی، آن را "غیرقانونی" ارزیابی و اعلام کرد موضع بان کی مون دبیرکل این سازمان در قبال شهرک سازی صهیونیستها شفاف است."ادواردو دل بوئی" تاکید کرد ساخت شهرک‌های یهودی نشین در مناطق اشغالی اقدامی غیرقانونی است و این غیرقانونی بودن از گذشته مطرح بوده و هم اکنون نیز صدق می‌کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی اخیرا با ساخت بیش از هزار واحد صهیونیست نشین در مناطق فلسطینی از جمله 793 واحد در شرق بیت‌المقدس و 394 واحد در کرانه باختری موافقت کرده است.

کد خبر 226875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز