همشهری آنلاین: با فرا رسیدن سیزدهمین سالگرد انتفاضه الاقصی و فراخوان گروه‌های مختلف فلسطینی برای انتقاضه سوم، تدابیر شدید امنیتی در قدس و دیگر مناطق تماس میان سرزمین‌های اشغالی و مناطق فلسطینی برقرار شده است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سایت شبکه روسیه الیوم، در پی فراخوان گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس و گروه جوانان انتفاضه فلسطین برای آغاز انتفاضه سوم در روز جمعه در تمامی مناطق تماس میان سرزمین‌های اشغالی و مناطق فلسطینی حالت امنیتی شدیدی حکمفرماست و نظامیان رژیم صهیونیستی برای رویارویی با هرگونه قیام احتمالی فلسطینیان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

رژیم صهیونیستی امروز برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی محدودیت‌های زیادی وضع کرده است و مانع از ورود فلسطینیان پایین‌تر از 40 سال به این مسجد می‌شود.

نظامیان صهیونیست همچنین در گذرگاه‌ها و مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی به حالت آماده باش درآمدند و ایست‌های بازرسی متعددی جهت بازرسی فلسطینیان ایجاد شده است.

این اقدامات به دلیل فرا رسیدن سیزدهمین سالگرد انتفاضه الاقصی و درخواست گروه‌های مختلف فلسطینی برای آغاز انتفاضه سوم است.

فلسطینیان همچنین خواهان آغاز انتفاضه سایبری علیه رژیم صهیونیستی شدند و قرار است پایگاه‌ها و سایت‌های صهیونیستی از امروز توسط فعالان اینترنتی هک شود.

انتفاضه دوم فلسطین که به انتفاضه الاقصی شهرک یافت بیست و هشتم سپتامبر 2012 با ورود آریل شارون، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی آغاز شد و نزدیک پنج سال به طول انجامید. در طول انتفاضه الاقصی بیش از 4412 فلسطینی شهید و 48 هزار و322 تن دیگر زخمی شدند.

در این بین با عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان و اقدامات نظامی گروه‌های مقاومت ضربات سختی نیز به رژیم صهیونیستی وارد شد و نیروهای مقاومت توانستند 334 نظامی اسرائیلی را به هلاکت برسانند و همچنین 735 شهرک نشین اسرائیلی نیز در درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها کشته شدند.

در یورش‌های متعدد رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری که در جریان انتفاضه الاقصی روی داد نیز 50 تانک و ده‌ها خودروی نظامی و زرهی رژیم صهیونیستی منهدم شد.

کد خبر 232708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز