همشهری آنلاین: کارشناس سیاسی تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در جای دادن نام جنبش مقاومت لبنان، حزب الله در فهرست سیاه را محکوم کرده و گفته است که ارتش اسرائیل یک نهاد تروریستی خطرناک به شمار می‌آید.

اسرائیل

 جنیفر لوون اشتاین معاون برنامه مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ویسکانسین مدیسون روز چهارشنبه (۲ مرداد) در گفتگو با شبکه پرس تی وی گفت گروه های لابی اسرائیلی با نفوذ در اروپا، اتحادیه اروپا را درباره این اقدام ضد حزب الله تحت فشار قرار داده‌اند.

وی افزود: «این یک اقدام سیاسی مهم است... و نتانیاهو به اعضای اتحادیه اروپا فشار آورده تا به این موضوع رای دهند که شاخه نظامی حزب الله به عنوان سازمان تروریستی تلقی شود که این اقدامی سیاسی بوده است.»

لوون اشتاین همچنین به شدت ادعاهای مطرح شده درباره این که نیروهای مسلح اسرائیلی کمترین خسارت های جانبی را در عملیات های خود داشته اند، رد کرد و گفت این موضوع «یکی از بزرگترین پروپاگنداها و یکی از بدترین دروغ ها به شمار می آید» که وی تاکنون چیزی شبیه آن نشنیده است.

وی به کشته شدن بیش از یک هزار غیر نظامی در جریان تجاوز زمینی، دریایی و هوایی سه هفته ای رژیم اسرائیل به نوار غزه تحت محاصره در سال ۲۰۰۹ به عنوان مدرکی آشکار از خشونت و بی رحمی ارتش اسرائیل اشاره کرد.

در جریان تجاوز رژیم اسرائیل به نواز غره در زمستان ۲۰۰۸ - ۲۰۰۹، بیش از یک هزار و ۴۰۰ فلسطینی کشته شدند. این تجاوز همچنین ۱.۶ میلیارد دلار به اقتصاد نوار غزه لطمه وارد کرد.

لوون اشتاین در ادامه خاطر نشان کرد که وی تاکنون چندین بار به نوار غزه سفر کرده است؛ وی خود شاهد تیراندازی نیروهای رژیم اسرائیل به سوی کودکان فلسطینی بوده است.

وی افزود به عنوان مثال، وی شنیده است که یک فروند هواپیمای جنگنده اسرائیلی در تابستان سال ۲۰۰۲، با پرواز بر فرازیکی از مناطق پر جمعیت غزه، بمبی را به سوی یک آپارتمان انداخته است که در این حمله ۱۵ غیر نظامی کشته شدند.

کد خبر 224590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز