همشهری آنلاین: رژیم اسرائیل در تلاش برای مقابله با هجوم مهاجران به اراضی اشغالی فلسطین تصمیم گرفته است هزاران مهاجر آفریقایی را به یک کشور نامعلوم بفرستد.

نتانیاهو

به گزارش شبکه پرس تی وی، بر اساس یک سند دادگاهی که روز دوشنبه (۱۳ خرداد) علنی شد یک وکیل اسرائیلی اعلام کرد این توافق برای جذب مهاجران آفریقایی با یک کشور نامشخص امضا شده است. این وکیل افزود جذب این مهاجران «تدریجی» خواهد بود.

تالی کریتزمن امیر، کارشناس قانون مهاجرت در مرکز دانشگاهی قانون و تجارت در تل آویو در این باره گفت :«انتقال مهاجران به یک کشور ثالث امکان پذیر است اما مسئولیت اولیه در قبال حقوق این پناهندگان هنوز به عهده اسرائیل است.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل روز دوشنبه گفت :«ما پدیده نفوذ در اسرائیل را متوقف کرده‌ایم. در مقایسه با بیش از ۲ هزار مورد در سال گذشته ماه گذشته فقط ۲ نفوذی به اسرائیل وارد شدند. تمرکز ما در حال حاضر به ترک اسرائیل از سوی این نفوذی‌ها معطوف شده است.»

در ۸ سال گذشته حدود ۶۰ هزار مهاجر آفریقایی که اکثرا از اتباع کشورهای اریتره یا سودان بودند از طریق مصر به اراضی اشغالی فلسطین وارد شده‌اند.

رژیم اسرائیل با احداث حصاری در مرز اراضی اشغالی فلسطین با مصر از نفوذ مهاجران به این منطقه خودداری می‌کند. سال گذشته نیز این رژیم پیشنهاد کرد به مهاجرانی که داوطلبانه اراضی اشغالی فلسطین را ترک کنند مبالغی پرداخت می‌کند.

کد خبر 217411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز