جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه با اشاره به تلاش‌های اسرائیل برای ضربه زدن به مقاومت به وسیله محاصره آن تأکید کرد که مهم‌ترین منبع قدرت مقاومت، سوریه است و این کشور سلاح‌های مهم و بیشتری به مقاومت خواهد داد.

سید حسن نصرالله

نصرالله با اعلام اینکه اسرائیل می‌خواهد ضمن حمله به سوریه مقاومت لبنان را در انزوا و محاصره قرار دهد، گفت: اسرائیلی‌ها می‌گویند ما مانع افزایش قدرت مقاومت خواهیم شد و اجازه نمی‌دهیم سلاح دیگری بر سلاح‌های آنها افزوده شود. دمشق و اطراف دمشق را بمباران می‌کند تا به سوریه آنچنان که خود می‌پندارد نشان دهد ادامه کمک به مقاومت و دادن تجهیزات به مقاومت به معنی اعلام جنگ با سوریه است و به سقوط نظام بشار اسد خواهد انجامید.

دبیر کل حزب‌الله در سخنان خود به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد آغاز فعالیت رادیو النور تأکید کرد: پاسخ سوریه بسیار حکیمانه بود و گفت اگر اسرائیل بخواهد عبور سلاح به لبنان را منع کند ما از این پس سلاح‌های بیشتر و پیشرفته تری در اختیار مقاومت قرار خواهیم داد. آیا هیچ رژیم عربی در منطقه وجود دارد که اکنون ادعا کند کوچک‌ترین کمکی به مقاومت لبنان می‌کند؟ پاسخ سوریه این بود که در بلندی‌های جولان جبهه مقاومت جدیدی علیه رژیم اسرائیل بازخواهد کرد.

نصرالله با اشاره به جرأت نداشتن کشورهای عربی دیگر به غیراز سوریه برای دادن حتی یک تپانچه به مقاومت لبنان وفلسطین گفت: این یک پاسخ استراتژیک بزرگ است، چرا که سوریه با اینکه می‌داند دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا مانع افزایش قدرت مقاومت شود اما سلاح‌های استراتژیکی به مقاومت خواهد داد که تاکنون مقاومت آن را در اختیار نداشته است. دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر حمایت مقاومت در لبنان از مقاومت سوریه به‌ویژه در بلندی‌های اشغالی جولان، خطاب به قدرت‌های بزرگ گفت: شما قصد داشتید سوریه را ضعیف کنید اما اکنون جبهه جدیدی در جولان باز شده است. ما هم در جولان به سوریه کمک می‌کنیم و به همین دلیل رژیم صهیونیستی به‌شدت دچار وحشت شده است.

همزمان با سخنرانی نصرالله، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد کشورش آماده حمایت از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است. اردوغان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی با اعلام اینکه سوریه مدت‌هاست از خط قرمز آمریکا عبور کرده تأکید کرد که کشورش آماده برقراری منطقه پرواز ممنوع و حضور سربازان آمریکایی در منطقه است.

کد خبر 213482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز