همشهری آنلاین: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: شنیده‌هایی حکایت از تاسیس معاونت سیاسی امنیتی در حوزه ریاست جمهوری دارد که اتفاقی بسیار عجیب به شمار می‌آید.

بهرام بیرانوند در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی نمایندگان وارد دو عرصه بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی می‌شوند.

وی افزود: از آنجا که تمامی گفت‌وگوها از رادیو و تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شود طبیعتا طرح مربوط به مباحث صلاحیت عمومی دارای آفتی است و امکان سوء استفاده را برای اغیار فراهم می‌کند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در صورت امکان و صلاحدید جلسات غیرعلنی همچون بررسی صلاحیت اعتبارنامه نمایندگان برای بررسی صلاحیت عمومی وزرای پیشنهادی برگزار شود.

به گفته بیرانوند، البته مردم باید در جریان بررسی صلاحیت تخصصی وزرای پیشنهادی و اثبات توانمندی‌های آنها قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ماموریت ذاتی وزارت اطلاعات حفظ سلامت نظام، مقابله با جریان‌های براندازی خارجی و داخلی، فساد سازمان یافته است، گفت: طبیعتا رسیدگی به تمامی این موارد احتیاج به تخصص دارد که اگر مدیران وزارتخانه تسلطی به این فضا نداشته باشد روند خسارت‌بار خواهد بود.

بیرانوند ادامه داد: از طرف دیگر ما دشمنان قسم‌خورده‌ای داریم که هیچ‌کسی بر روی کارهای جاسوسی آنها اختلاف‌نظر ندارد طبیعتا برای مقابله با این اقدامات باید نیروهایی وجود داشته باشد که به معنای واقعی به فضای کار امنیتی و شیوه‌های دریافت صحیح اطلاعات آشنا باشد.

بیرانوند درعین حال اظهار کرد: اگر بگوییم حوزه اطلاعات، اخبار و امنیت اهمیت ندارد شنیده‌ها چیز دیگری را می‌گوید که حاکی از آن است که در حوزه ریاست‌جمهوری معاونت سیاسی امنیتی در شرف تاسیس است که اگر این شنیده‌ها صحیح باشد نقض‌کننده عدم امنیت موضوع کار وزارتخانه است و رویکرد عجیبی به شمار می‌آید.

وی توضیح داد: شرح وظایف وزارت اطلاعات و حدود کارش در مصوبه مجلس قید شده است ولی اگر قرار باشد معاونت سیاسی امنیتی در ریاست‌جمهوری تاسیس شود این سوال پیش می‌آید که کدام وظیفه بر زمین مانده است که انجام آن در مصوبه قانونی نمی‌گنجد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: اگر معاونت سیاسی امنیتی در ریاست‌جمهوری شکل بگیرد مرز و خطوط فعالیت‌هایش چیست و با کدام قانون محاسبه می‌شود. رئیس‌جمهور چه گزارش‌هایی را به عنوان مولفه‌های امنیتی مدنظر قرار می‌دهد و از طرف دیگر آیا قرار است مدیر دیگری غیر از رئیس‌جمهور بر کارهای امنیتی نظارت داشته باشد؟

نماینده مردم بروجرد همچنین با بیان اینکه دو برنامه به عنوان برنامه‌های پیشنهادی وزیر اطلاعات به دستمان رسیده است، گفت: یک برنامه دارای حداقل‌ها است و برنامه دیگر حد و مرزهای وزارت اطلاعات را نشان می‌دهد که ما با آن مساله داریم و حتی نمی‌دانیم چه کسی آن را نوشته است.

وی توضیح داد: اگر قرار باشد برنامه دوم اجرا شود ما در مورد آن مرزهای جدی داریم یکی از بندهای این برنامه بازبینی در رویه بازنشستگی‌های نیروهای مجرب و متخصص در کنار بازگشت کارشناسان و مدیرانی به وزارت اطلاعات است که به هر دلیل بازنشسته شده‌اند یعنی قرار است ضمن بازگشت مدیران گذشته تعدادی از مدیران کنونی و سالهای قبل را به بهانه بازنشستگی از این وزارتخانه بیرون کنند که این به معنای مشغول کردن وزارت اطلاعات با ساختار درونی‌اش است.

بیرانوند ادامه داد: بند دیگر مربوط به آلایش پرونده‌های شکل گرفته در سالهای اخیر است این در حالی است که این پرونده‌ها گنجینه‌های امنیتی کشور است که با این کار زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) نادیده گرفته شود و همچنین این به معنای پذیرش عدم بی‌طرفی وزارت اطلاعات در جریان سیاسی است.

وی اضافه کرد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که وزارت اطلاعات سیستم امنیتی یکپارچه‌ای را برای کل ملت دارد و انگار این موضوع می‌خواهد به جامعه القا شود که در چند سال اخیر پرونده‌سازی‌هایی صورت گرفته که این جفا در حق سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

بیرانوند قانون را به عنوان میثاق ملی و حاصل زحمات تمامی مردم برشمرد و گفت: در فتنه 88 عده‌ای با وجود پذیرش ملزومات قانونی انتخابات دانسته و یا نادانسته نقشه شوم دشمن را تکمیل کردند که مردم هیچ‌کدام از اعمال آنها را به رسمیت نمی‌شناسند عده‌ای خاص بعد از حضور چهل میلیونی مردم آن هم برادرانه زیر میز بازی زدند و از خطوط قرمز عبور کردند و رفتار مناسبی از خود نشان ندادند آنها به خاطر این اعمالشان به ملت بدهکارند.

وی اضافه کرد: در این بین اگر کسی توان دیدن نقشه شوم دشمن را ندارد نیاز است که این موارد به آنها نشان داده شود طبیعتا اگر اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) در این ایام دیده نشود و آنها را بخواهند به بهانه بازنشستگی از وزارت اطلاعات بیرون کنند هیچگاه این موضوع از ذهن ملت پاک و فراموش نمی‌شود.

بیرانوند با اشاره به وظایف وزارت اطلاعات در بخش امنیت داخلی گفت: مردم همه منابع امنیت خبری در سیستم امنیتی هستند که مفسدان و دشمنان را به سیستم امنیتی معرفی و کارهای آنها را گزارش می‌دهند. بنابراین باید از این اعتماد مردم به سیستم امنیتی در خاکریز اول دفاع دشمن استفاده کرد.

 

 

کد خبر 226838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز