دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین نانو داروی درمان لشمانیوز (سالک) به همت متخصصان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زودی به مرحله تولید می‌رسد

نانو داروی درمان سالک

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمودرضا جعفری رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مراحل نخست کارآزمایی بالینی این دارو با حمایت موسسه بین المللی دی ان دی ای سویس به اتمام رسید و مرحله دوم کارآزمایی بالینی نیز با حمایت ستاد فناوری نانو انجام شده است.

وی اظهار داشت :در حال حاضر این دارو مراحل دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت را طی می ‌کند و سه تا شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

جعفری انجام مطالعات حیوانی، انجام تمامی تست‌های حساسیت چشمی و پوستی، مطالعات پایداری و آزمایش بر روی افراد سالم را از دیگر مراحل تحقیقاتی این دارو برشمرد که با موفقیت به اجرا در آمده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در حال حاضر برای درمان بیماری سالک از داروی تزریقی گلوکانیتم استفاده می‌شود که عوارض جانبی برای فرد به همراه دارد اما داروی نانو لیپوزومی موضعی آمپوتریستین نوع B که برای درمان موضعی سالک مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای اثرات موثرتر و عوارض کمتری برای بیمار دارد.

وی مدت اجرای مراحل تحقیقاتی این دارو را 10 سال اعلام کرد و اظهار داشت:‌ این دارو در فرم نانولیپوزومی تولید شده است و از پوست عبور می‌کند و به قسمت‌های عمقی پوست می‌رسد و منجر به درمان بیماری سالک می‌شود.

جعفری با بیان اینکه این دارو نخستین دارو در ایران و جهان است که علیه سالک پوستی کارایی موثری دارد، تاکید کرد: اخیرا با استفاده از این دارو یک کارآزمایی بالینی روی بیمارانی که مبتلا به سالک بودند انجام دادیم که در این بیماران نیز موثر واقع شد.

کد خبر 226703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز