یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نانو داروی سالک بعد از آن که توانست مجوزهای لازم را اخذ کند در ابتدای سال آینده وارد بازار می‌شود.

ورود قریب الوقوع نانو داروی سالک به بازار

به گزارش ایرنا ، سعید سرکار در حاشیه نخستین کنگره بین المللی ایمنی نانو گفت: بیماری سالک بیماری است که اکثر مناطق دنیا با آن درگیر هستند و در ایران به تنهایی نزدیک به 30 هزار مورد سالک ثبت شده است.

نکته قابل توجه در خصوص این پماد نانویی این است که بر خلاف گذشته که جای زخم بیماری سالک بعد از خوب شدن باقی می‌ماند، این پماد بعد از یک ماه مصرف بدون آنکه جای زخمی از سالک باقی بگذارد، بیماری را برطرف می‌کند.

سرکار تاکید کرد: ساخت این دارو برای نخستین بار در دنیا صورت می‌گیرد و به تنهایی می‌تواند کمک ارزی بسیار خوبی به کشور انجام دهد.

وی یادآوری کرد : از هم اکنون تعدادی از کشورها برای انتقال تکنولوژی ساخت این دارو تقاضا داده‌اند که جدیدترین آن مربوط به تقاضای کشور برزیل می‌باشد.

داروی کورکومین در ابتدای سال آینده وارد بازار می‌شود

سرکار در خصوص ورود داروی کورکومین به بازارنیز گفت: این دارو که در بین محققین به داروخانه لقب گرفته از زردچوبه تهیه شده و برخلاف زردچوبه که در حالت عادی به سختی جذب بدن می‌شود به کمک نانو تکنولوژی از توان جذب بالایی برخوردار است و در قالب کپسول ارائه می‌شود.

وی گفت: در مجموع تعداد هشت دارو در مسیر دریافت مجوزهای خود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و اینکه به طور دقیق کی به بازار خواهند آمد بستگی به زمانی دارد که بتوانند مراحل آزمایش‌های خود را طی کنند.

 17 درصد محصولات نانویی در حوزه بهداشت و سلامت است

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: در حال حاضر فعال‌ترین حوزه‌ای که محصولات نانو را به خود اختصاص داده حوزه بهداشت، سلامت و لوازم آرایشی است که 17 درصد از محصولات تولید شده در حوزه نانو به آن اختصاص دارد.

اصالت محصولات نانویی با نانو مارک مشخص می‌شود

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان ملی استاندارد ایران، نانو مارک به عنوان تایید کننده اصالت محصولات نانویی در کنار آرم استاندارد استفاده خواهد شد.

سعید سرکار زمان تحقق این طرح را در شش ماه آینده عنوان کرد و افزود : بدین شکل مشتریان با دیدن این آرم می‌توانند مطمئن باشند که در این محصول از فناوری نانو استفاده شده، کیفیت آن ارتقا پیدا کرده و این ارتقاء کیفیت موقت نمی‌باشد.

وی ادامه داد: از بین رفتن اعتماد مردم به محصولات نانویی می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به این علم نوپا وارد کند و به همین دلیل روز به روز به حساسیت مسوولان امر در این حوزه افزوده می‌شود.

سرکار اعتماد مردم را بالاترین سرمایه دانش نانو دانست و اظهار داشت: در موضوع صادرات، وزارت بازرگانی همان میزان که بر روی واردات حساسیت نشان می‌دهد در بحث صادرات دو برابر باید حساسیت نشان دهد.

وی موضوع سفرش به کشور ارمنستان را یادآور شد و ادامه داد: به گفته یکی از مسوولان زمانی در این کشور داروهای ایرانی حتی از داروهای اروپایی نیز مورد اطمینان‌تر بودند اما با ورود یک محموله رب کپک زده ایرانی به این کشور داروهای ایرانی هم تحت شعاع بی اعتمادی مردم به محصول غذایی ایرانی قرار گرفتند.

سالَک یا لیشمانیوز پوستی شایع ترین نوع بیماری پوستی لیشمانیاز است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود. عامل این بیماری انگلی به نام لیشمانیا است.

کد خبر 250651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز