گروه اجتماعی: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه دولت بیمه چند لایه را در دستور کار دارد و به‌زودی آن را ارائه می‌کند، تصریح کرد: هم‌اکنون ۳نوع بیمار در کشور وجود دارد که دسته اول مرفه هستند و با هر پولی خود را درمان می‌کنند، دسته دوم نیز قشر متوسط هستند که باید کاری کنیم با حداقل هزینه از بهترین امکانات درمان برخوردار شوند این در حالی است که یک دسته افراد پایین اجتماع هستند که بیشترین تمرکز روی این قشر است.

می‌خواهیم دفترچه بیمه را دارای هویت و اعتبار کنیم و ارزش واقعی آن را بازگردانیم تا این قشر از بیماران با نظام تأمین اجتماعی و بیمه‌ای هماهنگ شده و از یک وضعیت مناسب درمان برخوردار شوند.

به گزارش مهر، علی ربیعی تأکید کرد: در کمیسیون مجلس ایده‌های خوبی برای بیمه اجتماعی فراگیر، بیکاری، زنان و روستائیان وجود دارد اما بار مالی آن زیاد است. در همین حال گسترش بیمه فراگیر با توان دولت و بخش اقتصادی در دستور کار ماست.

او گفت: امروز تأمین اجتماعی بدهی زیادی به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها دارد و در آینده اگر این موضوع مدیریت نشود با بحران تأمین اجتماعی روبه‌رو می‌شویم. ما عدالت فرانسلی را در حوزه بیمه در دستور کار داریم. ربیعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک ایده برای ایجاد نظام صنفی مطبوعاتی وجود دارد که حتی آیین‌نامه‌ها را تدوین و ابلاغ کند، براساس آن روزنامه نگاران باید نظام اخلاقی درست کنند و امروز نیز مایلم اگر وزیر شدم با وزیر ارشاد آینده تشکیل نظام صنفی خبرنگاران را دنبال کنیم. در تشکل‌های صنفی خبرنگاران نیز همه باید مشارکت ‌ و در حوزه امنیت ملی و منافع ملی حرکت کنند.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نسبت صندوق‌ها باید با دولت مشخص شود تأکید کرد: صنایعی که اکنون زیرنظر تأمین اجتماعی قرار دارد 10سال قبل سودآور بود اما در 8سال اخیر این صنایع زیانده بودند حتی یک شرکت را می‌شناسم که برای ادامه فعالیتش به یک میلیارد تومان تزریق مالی نیاز دارد. او اعلام کرد که: نسبت ذخایر سازمان تأمین اجتماعی از 3.75 در سال 80 به 1.06رسیده است یعنی اگر امروز حق بیمه قطع شود سازمان تأمین اجتماعی تنها توان یکسال پرداخت هزینه‌ها را دارد. البته برای شستا برنامه مفصلی دارم و باید از صنایع زیانده به سمت صنایع سودده برویم.

همچنین باید به سمت بورس حرکت کنیم. اگر به سمت پس انداز برویم کارگران ضربه جسمی می‌خورند به همین دلیل ناگزیریم به سمت شرکت‌های سودده حرکت کنیم که حداقل بالای 35درصد سوددهی داشته باشند. ربیعی با اشاره به اینکه هنوز تکلیف دستگاه‌های ادغام شده در وزارتخانه مشخص نشده است افزود: 3وزارتخانه کار، تعاون و رفاه به‌صورت فیزیکی کنار هم قرار گرفتند و هم‌افزایی ندارند یکی از برنامه‌های من افزایش هم‌افزایی بین این سه‌دستگاه بوده و در 100روز اول سعی می‌کنم ظرفیت‌های این سه دستگاه را شکوفا کنم.

کد خبر 226437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز