همشهری آنلاین: مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی تمامی اصحاب فرهنگ‌ و هنر از خدمات بیمه‌ای، گفت: در راستای تحقق این مهم موانعی وجود دارد که در صدد هستیم این موانع را از بین ببریم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهدی شجاعی بر از بین رفتن بن‌بست بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: در چهار سال اخیر سعی شد که تمامی زمینه‌های لازم فراهم شود تا همه متقاضیان از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه مشمول بیمه شوند.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان ادامه داد: صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان بدون هیچ محدودیتی همه هنرمندان اهل قلم و خبرنگاران کشور را که واجد شرایط بودند مشمول بیمه تأمین اجتماعی قرار داد.

وی ابراز داشت: نکته مهم این است که بسیاری از فرهنگیان و هنرمندان و همچنین روزنامه‌نگاران کشور سن بالایی دارند و همین مسئله موجب شده تا مشمول بیمه درمانی نشوند چرا که تأمین اجتماعی مردان با سن بیش از 50 سال و زنان با سن بیش از 45 سال را مشمول خدمات بیمه‌ای نمی‌داند.

شجاعی اظهار داشت: این افراد به منظور تحت پوشش بیمه قرار گرفتن به مراکز بیمه مراجعه می‌کنند اما مشمول دریافت این خدمات نمی‌شوند.

وی یادآور شد: راه چاره این است که دولت به تأمین اجتماعی دستور دهد تا شرایط سنی هنرمندان و روزنامه‌نگاران را تغییر دهد تا بتوانند این قشر از اعضای جامعه نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

شجاعی گفت: به منظور رفع این بن‌بست نامه‌ای به امضاء وزیر ارشاد خطاب به رئیس‌جمهور تهیه شد و در نهایت پیش‌نویس مصوبه تهیه شده است که امیدوار هستیم در آخرین جلسه دولت دهم این امر مطرح و در نهایت ابلاغ شود.

کد خبر 225629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز